غذای خانگی سه سار چیتگر

همه چیز درباره بازی مورتال کامبت - ژولی پولی

همه چیز درباره بازی مورتال کامبت

همه چیز درباره بازی مورتال کامبت

29 فروردین 1400

همه چیز درباره بازی مورتال کامبت را در قسمت گیم مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

به گزارش ژولی پولی مورتال کامبت یا نبرد مرگبار عنوان یک فرنچایز و مجموعه بازی ویدئویی در سبک مبارزه‌ای است که در ابتدا توسط شرکت میدوی گیمز ساخته می‌شد و ایده اصلی آن متعلق به اد بون و جان توبیاس می‌باشد.

پس از ورشکستگی شرکت میدوی، تیم توسعه دهنده مورتال کامبت توسط برادران وارنر گردآوری شد و تبدیل به ندررلم استودیوز گشت، و وارنر برادرز. اینتراکتیو انترتینمنت مالکیت این فرنچایز را بدست گرفت.

تا کنون ۱۱ نسخه از آن به صورت رسمی و در ژانر مبارزه‌ای و ۳ نسخه به سبک ماجراجویی منتشر شده‌است.و یکی از بازی های شرکت وانر بروز میباشد

دربارهٔ بازی

بازی مورتال کامبت نخستین بار بر روی کنسول‌های آرکید منتشر شد. این بازی در سبک مبارزه‌ای بوده و به صورت‌های تک نفره (آرکید یا نبردهای پیاپی)؛ دونفره یا ماجراجویی در نسخه راهبان شائولین بازی می‌شود. روند بازی در تمام نسخه‌های مورتال کامبت تا حد زیادی یکسان بوده و بدین ترتیب است که در صفحه اول، بازیکننده شخصیت جنگجوی خود را انتخاب کرده و طی چند راند به مبارزه با شخصیت رایانه یا بازیکنندهٔ دوم می‌پردازد.

برنده بازی کسی است که بتواند در دو مرحله پیروز شود. از جمله بخش‌های قابل ذکر این بازی فیتالیتی است. پس از دو بار بردن، جنگجوی باخته در حالت گیج و نیمه جان قرار می‌گیرد و بر اساس جنسیت شخصیت‌ها پیغام تمامش کن (Finish Him/Her) به جنگجوی برنده داده می‌شود.

در این لحظه جنگجوی برنده این فرصت را دارد تا با استفاده از فنون ویژه که به فیتالیتی معروف است ضربه آخر را وارد نموده و بازی را ببرد و همچنین می‌تواند از بخش دوستانه (Friendship) نیز در پایان بازی استفاده کند.

در رسانه‌ها

فیلم سینمایی نیز از روی همین بازی در سال ۱۹۹۵ با نام مورتال کامبت و فیلم دیگری نیز با نام مورتال کامبت: نابودی در سال ۱۹۹۷ عرضه شدند. همچنین سریالی با نام مورتال کامبت پیروزی در ۲۲ قسمت عرضه شده‌است.

یک مجموعه تلویزیونی نیز بر پایه این مجموعه بازی تحت عنوان مورتال کامبت: میراث در سال ۲۰۱۱ منتشر شد.فیلم کارتونی هم در سال ۲۰۲۰ با همین عنوان ساخته شده است که قهرمان آن اسکورپین همان نینجای زرد است که خانواده او در اول داستان کشته میشود و او قصد انتقام دارد.