غذای خانگی سه سار چیتگر

همه چیز درباره بازی نوستالژی ماریو - ژولی پولی

همه چیز درباره بازی نوستالژی ماریو

همه چیز درباره بازی نوستالژی ماریو

10 اردیبهشت 1400

همه چیز درباره بازی نوستالژی ماریو را در قسمت گیم مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

سوپر ماریو یکی از بازی‌های پلتفرم فانتزی است که توسط نینتندو ساخته شده و شخصیت اصلی بازی، ماریو است. علاوه بر این، سری سوپر ماریو بروس Super Mario Bros. که به‌طور مخفف ماریو نامیده می‌شود، برزگترین بازی از مجموعه بازی‌های سوپر ماریو است. حداقل یک بازی فوق‌العاده با شخصیت ماریو، برای هر کنسول ویدئویی نینتندو منتشر شده‌است.

بازی‌های سوپر ماریو ماجراهای ماریو را دنبال می‌کنند، معمولاً در بازی‌های سوپر ماریو یا قارچ خور قدیم بازیکن کنترل شخصیت ماریو را دارد. او اغلب توسط برادرش لوئیجی و گاهی اوقات توسط سایر اعضای خانواده ماریو، همراهی می‌شود. در این پلتفرم از بازی‌های ویدئویی، بازیکن می‌تواند حرکت کند و بر روی دشمنان بپرد و تا انتهای هر مرحله برود. بازی‌ها ماریو معمولاً داستان ساده ای دارد و از این قرار است، پرنسس که معشوقهٔ ماریو است و ماریو خاطرش را می‌خواهد توسط دشمن ماریو یعنی کاراکتر بووزر دزدیده شده و ماریو به دنبال نجات پرنسس است. اولین عنوان ازاین سری Super Mario Bros.بود که برای سیستم سرگرمی نینتندو (NES) در سال ۱۹۸۵عرضه شد، و تقریباً مفاهیم و تعاریفی که برای بازی ماریو در آن بازی تعریف شد تا به امروز دست نخورده باقی مانده‌است. این شامل بسیاری از قدرت‌ها و مواردی است که به ماریو توانایی‌های ویژه مانند بزرگ شدن یا پرتاب توپ‌های با اندازه کوچک و بزرگ را داده‌است.

سری سوپر ماریو بخشی از مجموعه بزرگ ماریو است. این شامل دیگر ژانرهای بازی ویدیویی و همچنین رسانه‌هایی مانند فیلم، تلویزیون، رسانه‌های چاپی و کالا می‌باشد. بیش از ۳۱۰ میلیون نسخه بازی در سری سوپر ماریو در سرتاسر جهان از سپتامبر ۲۰۱۵ فروخته شده‌است، و آن را به عنوان بهترین سری بازی‌های ویدئویی در تاریخ سر زبان‌ها انداخته‌است.

ژانر:

سکوبازی

توسعه‌دهنده:        

Nintendo EAD

Nintendo EPD

ناشر:

نینتندو

پدیدآور:

شیگرو میاموتو

آهنگساز:

Koji Kondo

Mahito Yokota