غذای خانگی سه سار چیتگر

همه چیز درباره بازی مهیج پابجی - ژولی پولی

همه چیز درباره بازی مهیج پابجی

همه چیز درباره بازی مهیج پابجی

24 فروردین 1400

همه چیز درباره بازی مهیج پابجی را در قسمت بازی مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

به گزارش ژولی پولی پلیرآن‌نونز بتل‌گراندز یا به اختصار PUBG یک بازی ویدئویی چندنفره آنلاین و در سبک بتل رویال است که توسط استودیوی بلو هول در کره جنوبی ساخته و در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۷ توسط شرکت پابجی در کره جنوبی برای مایکروسافت ویندوز و ایکس باکس وان و توسط شرکت مایکروسافت در ۱۲ دسامبر ۲۰۱۸ برای پلی استیشن ۴ منتشر شد.

نسخه مخصوص گوشی‌های اندروید و آی‌اواس در سال ۲۰۱۸ توسط شرکت تنسنت منتشر شد. همچنین این بازی توانست به بهترین بازی ویدئویی موبایل در سال ۲۰۱۸ تبدیل شود و فقط بازیکنان این بازی در نسخه گوشی‌های همراه به ۷۰۰ میلیون نفر می‌رسد.

گیم‌پلی

هر نقشه از بازی شامل ۱۰۰ بازیکن می‌شود به استثنای لیویک ۵۱ و کاراکاین که ۶۰ بازیکن دارد، بازیکنان همان ابتدای بازی، با استفاده از چتر بر روی جزیره‌ای فرود می‌آیند و انجام مبارزه و جمع کردن سلاح‌ها برای بقاء از همین نقطه شروع می‌شود، بازیکنان برای زنده ماندن باید خود را به محلی که بازی در نقشه مشخص کرده به همراه سلاح و مهمات برسانند و اگر بازیکن نتواند خود را در مدت زمان مشخص به این منطقه برسانند شاهد کم شدن جان و مردنش در بازی می‌شود و اگر موفق شد در طی مبارزه با دشمنان جان سالم به در برد و نمیرد، در نهایت به پیروزی می‌رسد، در حین بازی می‌توانید انتخاب کنید که سبک دوربین بازی اول شخص یا اینکه سوم شخص باشد که هر کدام مزایا و معایبی در کنترل بازیکن، دقت و تیراندازی در بازی دارد، بازیکن می‌تواند وارد بازی انفرادی شود یا اینکه یک تیم تا ظرفیت ۴ نفر می‌تواند تشکیل دهد.

نسخهٔ موبایل

پابجی موبایل یک بازی آنلاین و رایگان برای پلتفرم‌های موبایلی اندروید و آی او اس است. این بازی نسخه موبایلی بازی پرطرفدار پابجی است که برای پلتفرم‌های ویندوز، اکس باکس وان، پلی استیشن ۴ نیز منتشر شده‌است.

این بازی توسط شرکت لایت اسپید اند کوانتوم و شرکت پابجی با موتور آنریل ۴ ساخته شده و در تاریخ ۹ فوریه سال ۲۰۱۸ توسط تنسنت در گوگل پلی و اپ استور منتشر شده‌است.

این بازی دارای حالات بتل رویال، کشتار دسته جمعی حالتی مشابه با بازی کانتر، حالت چهار به چهار و… است. این بازی در دو نسخه پابجی: آرمی اتَک یا پابجی موبایل لایت، که توسط Timi ساخته شده و PUBG: Exhilarating Battlefield یا همان نسخه اصلی پابجی موبایل که دست پخت استودیوهای لایت اسپید و کوانتوم است.

انتشار

پورت‌های رسمی پلیرآن‌نونز بتل‌گراندز ابتدا به صورت آزمایشی فقط در کشور چین منتشر شد. اما به دلیل موفقیت این بازی با وجود زبان چینی، پیش از هفتاد و پنج میلیون نفر برای تجربه نسخه‌های موبایل بازی از سراسر دنیا ثبت نام کردند و بدون توجه به این مسئله بازی‌ها را انجام می‌دادند.

آن هم فقط به یک دلیل: «پورت‌های رسمی پابجی» روی موبایل فراتر از انتظار مخاطبان بود. پابجی در رایانه‌های شخصی شگفتی ساز شد و رکوردهای زیادی را جابه‌جا کرد.

استقبال زیاد از نسخه آزمایشی بازی باعث شد خیلی زود نسخه جهانی بازی نیز با زبان انگلیسی و سایر زبان‌ها در گوگل پلی و اپ استور در تاریخ ۹ فوریه سال ۲۰۱۸ منتشر شد. هم‌اکنون این بازی بیش از ۱۰۰ میلیون بار در هر دو پلتفرم دانلود شده‌است.

گیم‌پلی

گیم‌پلی این بازی همانند سایر نسخه‌های پابجی است. با تفاوت‌هایی که برای صفحات لمسی بهینه‌سازی شده‌اند. این بازی چند حالت دارد. حالت اصلی و پرطرفدار این بازی که بتل رویال نام دارد، صد بازیکن به صورت تکی، دو نفره، سه نفره و چهار نفره بدون تجهیزات از طریق هواپیمایی به یک جزیره خالی از سکنه که در آن تجهیزات جنگی وجود دارد، رها می‌شوند. بازیکنان باید با یافتن تجهیزات، یکدیگر را بکشند و در آخر گروه یا شخصی که زنده بماند، برنده می‌شود. حالات دیگر بازی هم هستند که از زیر شاخه بتل رویال است، که با تفاوت‌هایی قابل بازی هستند. مانند مسابقه سریع، منطقه کوچک و… وجود دارد. حالت دیگر بازی که تیم دِث مَچ  نام دارد، حالتی مشابه با بازی کانتر است که در آن چهار گروه در برابر چهار گروه قرار می‌گیرند و در سه دقیقه باید یکدیگر را بکشند.