غذای خانگی سه سار چیتگر

وضعیت آب و هوای ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ژولی پولی

وضعیت آب و هوای ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

وضعیت آب و هوای ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

2 اردیبهشت 1400

وضعیت آب و هوای ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ را در قسمت اخبار اجتماعی مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

از امروز تا اوایل هفته آینده وزش باد شدید در زابل و نوار شرقی خراسان جنوبی پیش بینی می شود که در برخی ساعات با گردوخاک همراه است.

به گزارش ژولی پولی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امروز در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، قزوین، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، شمال فارس، جنوب کرمان، گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی در بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

این وضعیت جمعه در استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، اصفهان، فارس، کرمان، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی، شنبه در استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و ارتفاعات البرز مرکزی، یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و برخی نقاط استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، شرق فارس و دوشنبه در برخی نقاط استان‌های کرمان، یزد، فارس اصفهان، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

امروز و فردا با شمالی شدن جریانات کاهش محسوس دما بین ۹ تا ۱۴ درجه در استان های ساحلی خزر و اردبیل خواهیم داشت.

از امروز تا اوایل هفته آینده وزش باد شدید در زابل و نوار شرقی خراسان جنوبی پیش بینی می شود که در برخی ساعات با گردوخاک همراه است.

آسمان تهران امروز و  فردا کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر با احتمال وزش باد شدید و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی:

هواشناسی به شاخه‌ای از علوم جوی است که شامل ماهیت و فیزیک اتمسفری با هدف تمرکز بر پیش‌بینی آب‌وهوا است.

هواشناسی دانشی است که درباره شناخت جو و هوای اطراف کره زمین به مطالعه و تحقیق می پردازد .

یکی از مهم ترین کار های هواشناسی اندازه گیری مقدار بارندگی است که در ایستگاه های باران سنجی بر حسب میلی متر انجام می شود . مطالعهٔ هواشناسی به هزاران سال پیش برمی‌گردد اما فرآیندهای اصلی در این زمینه تا سدۀ ۱۸ میلادی انجام نشده بود.

در سدۀ ۱۹ میلادی فرآیندهای نسبتاً کمی در این زمینه پس از شبکه‌های مشاهدهٔ هوا که در محل‌های خارجی ایجاد شده بود، انجام گردید. تلاش‌های اصلی در پیش‌بینی وضع آب‌وهوا بستگی به اطلاعات و داده‌ها داشت.

تا پیش از بیان قوانین فیزیک و مهمتر از آن استفاده از کامپیوتر کاری انجام نشده بود. استفاده از کامپیوتر برای حل بسیاری از معادلات برای مدل‌سازی آب‌وهوا است.

در نیمهٔ دوم سدۀ بیستم پیشرفت‌های مهمی در پیش‌بینی وضعیت آب و هوا به دست آمد. پدیده‌های هواشناسی، رویدادهای آب‌وهوایی قابل مشاهده هستند که توسط علم هواشناسی توضیح داده می‌شوند.

پدیده‌های هواشناسی با تغییرات اتمسفر زمین توضیح و تفسیر می‌شوند: دما، فشار هوا، بخار آب، جریان باد و اختلاف و ارتباط این متغیرها و اینکه در طول زمان چطور تغییر می‌کنند.

مقیاس‌های فضایی مختلف برای توصیف و پیش‌بینی آب و هوای یک محلی، منطقه‌ای و جهانی استفاده می‌شوند. هواشناسی، اقلیم‌شناسی، فیزیک جوی و شیمی جوی زیر شاخه‌های علوم جوی هستند.

هواشناسی و آب‌شناسی با هم حوزهٔ نویی به اسم آب‌وهواشناسی به وجود می‌آورند. تعامل‌های بین جو زمین و اقیانوس‌ها بخشی از سیستم جو اقیانوسی است.

هواشناسی در حوزه‌های مختلفی مثل ارتش، تولید انرژی، حمل‌ونقل، کشاورزی و ساخت‌وساز کاربرد دارد. واژۀ هواشناسی ریشهٔ یونانی دارد و به‌معنی بسیار بالا در آسمان و مطالعهٔ اشیای موجود در هوا است.