غذای خانگی سه سار چیتگر

استوری علی دایی درباره اتفاقات خوزستان+ عکس - ژولی پولی

استوری علی دایی درباره اتفاقات خوزستان+ عکس

استوری علی دایی درباره اتفاقات خوزستان+ عکس

1 مرداد 1400

استوری علی دایی درباره اتفاقات خوزستان+ عکس را در مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

علی دایی با انتشار یک استوری نوشت: حیران از این هستم چطور دشتهای حاصل خیز خوزستان ورودی خروشان چون کارون اینچنین تبدیل به کویری بی آب و علف شده است ،حق دلاور مردمانی که ۸ سال با جان و دل ازابین آب وخاک دفاع کرده اند این نبوده و نیست.

بیوگرافی علی دایی:

علی دایی زادهٔ ۱۴ بهمن ۱۳۴۸ بازیکن فوتبال بازنشستهٔ تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس است که علاوه بر بازی در لیگ برتر ایران، سابقه حضور در لیگ‌های ستارگان قطر، امارات و بوندسلیگا آلمان را هم در کارنامه دارد. او اکنون مربی فوتبال، تجارت‌پیشه، کارآفرین و بنیانگذار و مدیرعامل شرکت پوشاک ورزشی دایی است. دایی که بهترین گلزن تاریخ تیم ملی ایران به‌شمار می‌رود؛ در نظرسنجی‌های سایت ای‌اف‌سی و برنامه نود با کسب اکثریت آرا به ترتیب به عنوان بهترین مهاجم تاریخ جام ملت‌های آسیا و نیز بهترین مهاجم بعد از انقلاب در ایران انتخاب شد. همچنین نام وی از سوی ای‌اس‌پی‌ان در لیست ده بازیکن برتر تاریخ فوتبال آسیا قرار گرفته‌است. او با زدن ۱۰۹ گل در ۱۴۸ بازی ملی، رکورد بیشترین گلِ زده در بازی‌های ملی فوتبال مردان جهان و با زدن ۱۴ گل، رکورد بیشترین گلزنی را در ادوار جام ملت‌های آسیا در اختیار دارد. با موافقت شورای شهر تهران در ۱۵ تیر ۱۴۰۰ خروجی بزرگراه باکری به اتوبان کرج تا ورودی اصلی مجموعه ورزشی آزادی به نام علی دایی به ثبت رسید.

زندگی شخصی علی دایی:

علی دایی در سال ۱۳۴۸ در اردبیل و درمحله خیرال متولد شد. در سال ۱۳۶۶ در رشته مهندسی عمران در دانشگاه شریف پذیرفته شد، اما به دلیل بازی فوتبال در گزینش ورود به دانشگاه رد شد. همان سال در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب هم قبول شد و دو ترم هم به دانشگاه رفت؛ ولی در سال ۱۳۶۷ دوباره در کنکور شرکت کرد و این‌بار بدون آن که گزینش گریبانگیرش شود در رشته مهندسی متالورژی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و لیسانس خود را بهمن ماه سال ۱۳۷۱ از همان دانشگاه دریافت کرد. او تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه آزاد ادامه داد.

دایی متأهل است و یک دختر به نام نورا دارد. او اکنون ساکن محله شهرک غرب در تهران است. علی دایی گرداننده چندین شرکت بزرگ، چند فروشگاه، کارخانه تولیدی پوشاک ورزشی و عضو اتاق بازرگانی تهران است. دایی علاوه بر کارهای پوشاک ورزشی در ساختمان‌سازی نیز فعالیت دارد و برج‌هایی را در شمال تهران ساخته‌است.علی دایی در شهرک گلستان شهر زادگاهش یک مدرسه در مقطع متوسطه هنرستان کار و دانش به نام ابوالفضل دایی و چند مدرسه دیگر ساخته‌است و از خیرین مدرسه ساز اردبیل به‌شمار می‌رود.