غذای خانگی سه سار چیتگر

 ماجرای نشست زمین در خیابان الغدیر تهران - ژولی پولی

 ماجرای نشست زمین در خیابان الغدیر تهران

 ماجرای نشست زمین در خیابان الغدیر تهران

29 فروردین 1400

ماجرای نشست زمین در خیابان الغدیر تهران را در قسمت اخبار اجتماعی مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از نشست خیابان درمیدان الغدیر تهران و اعمال محدودیت در این نقطه خبر داد.

به گزارش ژولی پولی به نقل از خبرگزاری رکنا، سرهنگ علی همه خانی ضمن بیان این خبر گفت : در ابتدای ساعات اولیه صبح امروز و در محدوده ضلع شمالی میدان الغدیر حادثه نشست خیابان روی می دهد .

سرهنگ همه خانی ادامه داد : این حادثه باعث فرو نشست آسفالت به ابعاد ۱۰ در ۵ متر و به وسعت ۵۰ متری در محدوده راست گرد شمالی میدان الغدیر و ورودی به هنگام می شود که گودالی نیز در آن بوجود آمده است .

وی گفت : به دلیل اهمیت موضوع و جلوگیری از بروز هرگونه حادثه ، بلافاصله رییس و عوامل راهور منطقه ۴ پلیس راهور فاتب و به موقع در محل حاضر گردیدند و نسبت به ایمن سازی محدوده و روان سازی ترافیک اقدام نمودند تا خودرویی دچار حادثه نگردد .

همه خانی از رانندگان خواست تا حین مواجه با اینگونه حوادث به تماشا نایستند و به هشدارهای پلیس مستقر در محل دقت کرده و از محل عبور نمایند تا تیمهای امدادی بتوانند به موقع در محل حضور یافته اقدامات ایمنی خود را صورت دهند.

نشست زمین:

یکی از مسائلی که در اثر برداشت بی‌رویه آب زیرزمینی اتفاق می‌افتد فرونشست زمین ست. این وضعیت اکنون در بسیاری نقاط استان‌های کرمان و خراسان که دشت‌ها با بیلان منفی آب زیرزمینی روبرو هستند مشاهده می‌گردد.

نشست زمین در آکیفرهای محصور و نیمه محصور که از مواد آبرفتی تحکیم نشده یا نیمه تحکیم شده تشکیل یافته باشند بیشتر مشاهده می‌گردد.

در اثر برداشت آب زیرزمینی و خارج شدن آب از منافذ امکان متراکم شدن مواد تا عمق ۳۰۰ متر فراهم می‌گردد و هرچه بیشتر برداشت شود تراکم مواد بیشتر خواهد بود. نشست زمین باعث ایجاد شکاف‌های عمیق در سطح زمین، کج شدن لوله‌های چاه، خرابی ساختمان‌ها و لوله زایی چاه‌ها می‌گردد.

لوله زایی به پدیده‌ای گفته می‌شود که در آن به دلیل نشست زمین قسمتی از لوله چاه به خارج از سطح زمین رانده می‌شود.