غذای خانگی سه سار چیتگر

ماجرای راننده پاکدست ابهری+ عکس - ژولی پولی

ماجرای راننده پاکدست ابهری+ عکس

ماجرای راننده پاکدست ابهری+ عکس

9 اردیبهشت 1400

ماجرای راننده پاکدست ابهری+ عکس را در قسمت اخبار اجتماعی مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

به گزارش ژولی پولی به نقل از خبرگزاری ایسنا راننده پاکدست ابهری، کیف حاوی یک میلیارد تومان پول و یک کیلو طلا را به صاحبش بازگرداند.
این روزها که مردم ایران زیر فشارهای اقتصادی فراوان قرار داشته و شمشیر تیز کرونا هر روز برنده‌تر از روزهای قبل بر سر معیشت و زندگی آنان فرود می‌آید، هستند کسانی که علی‌رغم همه مشکلات هنوز هم ردای مردانگی و شرافت بر تن دارند و هیچ مادیاتی نیست که آن‌ها را وسوسه کرده و دنیا را جایگزین آخرت‌شان کنند.
یکی از این مردان نیک روزگار که طی روزهای گذشته رفتار نیکش نقل محافل ابهر است، محمد ترکی راننده‌ای است که پول و طلای هنگفت نتوانست او را وسوسه کند.
قضیه از این قرار است که محمد ترکی، راننده پاکدست ابهری یک کیف پول حاوی یک میلیارد تومان پول و یک کیلو طلا را که در اتوبوس خود پیدا کرد اما بلافاصله به دنبال صاحب آن گشته و در نهایت کیف را تحویل صاحبش می‌دهد.
در همین راستا، عوامل راهداری و حمل‌ونقل شهرستان ابهر از راننده امین ابهری،بابت پیدا کردن کیف یکی از مسافران و تحویل آن به صاحبش، طی مراسمی از پاکدستی این راننده تقدیر و قدردانی به عمل آوردند.

وجدان کاری چیست؟

وجدان کاری ترکیب دو واژه «وجدان» و «کاری» است که در اصطلاح مدیریت می‌توان آن را «احساس تعهد داخلی به منظور رعایت الزاماتی که در ارتباط با کار مورد توافق قرار گرفته‌است» تعریف‌نمود. به بیان دیگر، منظور از وجدان کاری، رضایت قلبی، تعهد و التزام عملی نسبت به وظایفی است که قرار است انسان آن‌ها را به انجام برساند؛ به گونه‌ای که اگر بازرس و ناظری نیز بر فعالیت او نظاره‌گر نباشد، باز هم در انجام وظیفهٔ خود کوتاهی نکند.

جامعهٔ انسانی به تقویت وجدان کاری و تغییر در فرهنگ کار نیازمند است؛ چرا که نیروی انسانی متعهد، سازمان را در دستیابی به اهداف خود یاری می‌دهد. البته تعاریف دیگری نیز از وجدان کاری موجود است که عبارت‌اند از:

استعدادی که به تشخیص نیک و بد پرداخته و برای امور ارزش قائل است، نیک و بد را با هم متفاوت دانسته و برای ما نوعی الزام عملی ایجاد می‌کند.

مجموعه عواملی که در فرد سازمانی نظام ارزشی به وجود می‌آورد.

در صورت دارا بودن بالاترین حد وجدان کاری، می‌توان جامعه‌ای را تصور کرد که در آن اشخاص در مشاغل گوناگون سعی دارند تا کارهای محوله را به بهترین شکل و به‌طور دقیق و کامل و با رعایت اصول انجام دهند. پس وجدان کاری باعث نظام‌مند شدن افراد می‌شود.