غذای خانگی سه سار چیتگر

ماجرای حذف عکس دختران از کتاب ریاضی سوم دبستان چیست؟+ علت حذف - ژولی پولی

ماجرای حذف عکس دختران از کتاب ریاضی سوم دبستان چیست؟+ علت حذف

ماجرای حذف عکس دختران از کتاب ریاضی سوم دبستان چیست؟+ علت حذف

20 شهریور 1399

ماجرای حذف عکس دختران از کتاب ریاضی سوم دبستان چیست؟+ چرا عکس دخترها از کتاب ریاضی سوم دبستان حذف شد؟ را در مجله ژولی پولی مشاهده نمایید.

سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹  از ابتدا بخاطر بازگشایی در دوران کرونایی حواشی خاص خودش را داشت اما در یکی دو روز گذشته بخاطر حذف عکس دخترها از روی جلد کتاب سوم دبستان حاشیه ساز شده است.

بر روی جلد کتاب ریاضی سوم دبستان چاپ سال گذشته علاوه بر تصویر سه پسر تصویر دو دختر وجود داشت، اما امسال تصویر دختران حذف شده است.

مشاهده نمایید: غرق شدن ۳ جوان در فینال بازی نهنگ آبی

ماجرای حذف عکس دختران از کتاب ریاضی سوم دبستان:

تصویرگر  جلد کتاب ریاضی سوم دبستان پستی را در اینستاگرام منتشر کرد و نوشت:

این طرح رو فکر می‌کنم سال نود‌ و دو برای کتاب ریاضی سوم دبستان کشیده بودم.
پست رو یکی از دوستان فرستادن من مطمئن نیستم چقدر صحت داره اگر فرزند کلاس سومی دارید یه نگاه به جلد کتاب ریاضیشون بندازید و منو در جریان بذارید، ممنون می‌شم. چون برام باور نکردنیه که انقدر راحت دست تو طرح ببرن و دخترارو حذف کنن!
اتود هم کلی ممیزی خورد و اجازه ندادن یکی از دخترها بالای درخت باشه. حتی جایی گفتن انگار پسر میره سمت دختر که بغلش کنه پس طرح رو اصلاح کنید. این اصلاحات قبل از چاپ جلد کتاب بوده ولی برای دست بردن تو طرحی که تایید شده هیچ توجیهی وجود نداره!

چرا عکس دخترها از کتاب سوم دبستان حذف شد

چرا عکس دختران از کتاب ریاضی سوم دبستان حذف شد؟

متن اطلاعیه روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش درباره حذف عکس دختران از کتاب ریاضی سوم دبستان:

در ارتباط با تصویر روی جلد کتاب ریاضی سال سوم ابتدایی و ویرایشی که در این تصویر انجام شده است، از آنجا که تصویر قبلی بسیار شلوغ بود و تعداد مفاهیم ریاضی مطرح شده در آن تصویر بسیار زیاد بود، پیشنهاد دوستانی که از منظرهای هنری، زیبا شناسی و روانشناسی بخش‌های مختلف کتاب را بررسی می‌کنند بر این بوده است که تصویر خلوت تر گردد. از آنجا که تصویر دو دانش آموز دختر که برخی شکل‌های هندسی در دستان آنهاست حذف شده است؛ برداشت‌هایی از قبیل حذف دستوری تصاویر دختران نتیجه گیری شده است. با بررسی صفحات دیگر کتاب و نیز جلد سایر کتاب‌های ریاضی مشاهده می‌شود که تصاویر متعددی از دختران دانش آموز در کتاب‌های ریاضی استفاده شده است و لذا موضوع حذف دستوری تصاویر دختران نمی‌تواند مد نظر باشد. لازم به ذکراست که بر اساس اندیشه اسلامی و مواضع حضرت امام راحل (ره) و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی ایران هر دو جنس مرد و زن مورد احترام و تکریم طراحان و برنامه ریزان درسی است و هیچ گونه نگاه افراطی و یا تفریطی در این خصوص مورد پذیرش نمی‌باشد.