غذای خانگی سه سار چیتگر

خبر خوش وزیر بهداشت درباره واکسن کرونا - ژولی پولی

خبر خوش وزیر بهداشت درباره واکسن کرونا

خبر خوش وزیر بهداشت درباره واکسن کرونا

25 فروردین 1400

خبر خوش وزیر بهداشت درباره آغاز واکسیناسیون عمومی از بهار امسال را در قسمت اخبار اجتماعی مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید

به گزارش ژولی پولی وزیر بهداشت گفت: با قولی که به مردم داده بودیم، بهار امسال واکسیناسیون عمومی در کشور را با واکسن کرونای ملی محقق خواهیم کرد.

مشاهده ویدیو

بیوگرافی سعید نمکی

سعید نمکی زادهٔ ۲۴ خرداد ۱۳۳۷ در کاشان سیاستمدار، داروساز ایرانی است که به عنوان وزیر بهداشت دولت دوازدهم مشغول به فعالیت است. وی در تاریخ ۱۵ بهمن ماه سال ۹۷ به عنوان وزیر وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب شد. پیش از این، وی سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۱۳ دی تا ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ بود. وی فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در رشته داروسازی است. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با مرتبهٔ علمی دانشیاری، معاون سازمان برنامه و بودجه کشور، عضو شورای سیاستگذاری مرکز ملی تحقیقات بیمهٔ سلامت، و معاون سابق محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست می‌باشد. وی در ۱۵ بهمن سال ۱۳۹۷ رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی را با ۲۲۹ رای موافق جهت تصدی وزارت بهداشت اخذ نمود.

او در سال ۱۳۹۴ به معاونت امور اجتماعی و عمومی در سازمان مدیریت (سازمان برنامه و بودجه) منصوب شد و به گفته خود وی، ۲۵ سال پیش از این تاریخ، معاون بهداشتی وزیر بهداشت بوده‌است، او همچنین، مدتی مشاور معصومه ابتکار بوده‌است و چندسال مدیرعامل چند کارخانه داروسازی از جمله تولید دارو بوده‌است. او متولد شهر کاشان است و ریاست دانشگاه علوم پزشکی کاشان را در کارنامه دارد.

ریاست ستاد ملی مبارزه با کرونا

در پی شیوع بیماری کرونا (کووید-۱۹) در ۴ اسفند ۱۳۹۸، حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران طی حکمی به سعید نمکی، وی را مأمور به تشکیل ستاد ملی مبارزه با کرونا کرد و نمکی ریاست ستاد را عهده‌دار شد. این ستاد مأموریت دارد تا از تمام توان مجموعه‌های ذی‌ربط به منظور کمک به جلوگیری از شیوع و ریشه‌کنی هر چه سریع‌تر این بیماری استفاده کند.

راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت

پرونده الکترونیک سلامت یکی از مواردی است که در قانون برنامه پنجم و ششم توسعه بر اجرای آن تأکید شده‌است. نمکی زمانی که معاون سازمان برنامه و بودجه بود، در این زمینه گفته بود: اگر پرونده الکترونیک سلامت، راهنماهای بالینی، نظام ارجاع و پزشک خانواده به درستی و کامل اجرا شود، به شکل قابل توجهی هزینه‌های نظام سلامت و سازمان‌های بیمه‌گر منطقی خواهد شد.

پس از انتصاب نمکی به عنوان سرپرست وزارت بهداشت و سپس کسب رای اعتماد از مجلس، اجرای پرونده الکترونیک سلامت یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت قرار گرفت و در چهارم تیر ۱۳۹۸ با حضور حسن روحانی رئیس جمهور کلید خورد.