غذای خانگی سه سار چیتگر

سهمیه بنزین پس از ۶ ماه چه می شود؟+ تکلیف بنزین ذخیره شده در کارت سوخت - ژولی پولی

سهمیه بنزین پس از ۶ ماه چه می شود؟+ تکلیف بنزین ذخیره شده در کارت سوخت

سهمیه بنزین پس از ۶ ماه چه می شود؟+ تکلیف بنزین ذخیره شده در کارت سوخت

18 فروردین 1399

در حالیکه تعداد سفرها در ایام نوروز به دلیل شیوع ویروس کرونا با کاهش شدیدی مواجه شد و از سویی دیگر طبق اطلاع رسانی های انجام شده، از مردم خواسته شد که در خانه بمانند تا قطع کننده ی زنجیره ی ویروس کرونا باشند و از حضور در جایگاه های پمپ بنزین خودداری نمایند.

پس با کاهش سفرها و کاهش تردد مردم، مصرف بنزین در کشور به شدت کاهش پیدا کرد که تمیزی و سالم شدن هوا را در پیش داشت.

اما در یکی دو روز گذشته خبری در رسانه ها و از سمت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام شد که موجب نگرانی عده ای از مردم گردید.

طبق کامنت ها و نظراتی که از سوی مردم منتشر شده برخی ناراحت هستند و قصد دارند در پمپ بنزین ها حضور پیدا کرده و سهمیه بنزین خود را بفروشند یا با خودروهای شخصی در خیابان حضور پیدا کنند تا سهمیه ی بنزینشان از بین نرود!

در صورت تمایل مشاهده کنید: زمان و مبلغ واریز یارانه نقدی فروردین ۹۹

بنزین ذخیره شده در کارت سوخت پس از شش ماه

اما محتوای خبر منتشر شده درباره سهمیه بنزین خودروهای شخصی چیست؟

از زمان سهمیه بندی بنزین تاکنون، ابتدای هر ماه کارت سوخت خودروهای شخصی با ۶۰ لیتر بنزین با مبلغ هزار و پانصد تومان شارژ می شود.

بنزین سهمیه ای به مدت ۶ ماه قابل ذخیره سازی در کارت سوخت می باشد، یعنی اگر شخصی از این سهمیه بنزین به مدت ۶ ماه استفاده نکند در ماه ششم، ۳۶۰ لیتر بنزین خواهد داشت.

اما طبق تنظیماتی که این کارت سوخت ها دارند اگر شخصی ۶ ماه از سهمیه بنزین خود مصرف نکند در ماه هفتم قابل شارژ نخواهد بود و قابلیت افزایش سهمیه بنزین به ۴۲۰ لیتر را ندارد.

در روزهایی که شیوع ویروس کرونا در ایران و سایر کشورها به موضوعی بحث برانگیز تبدیل شده است، اگر محدودیت ذخیره بنزین به اندازه ۳۶۰ لیتر برداشته نشود، خودروهای تک سرنشین و مسافرتها در جامعه افزایش می یابد که می تواند مشکلات غیر قابل جبرانی را در پیش داشته باشد.