غذای خانگی سه سار چیتگر

آمار کرونا ایران ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ژولی پولی

آمار کرونا ایران ۱۰ فروردین ۱۴۰۰

آمار کرونا ایران ۱۰ فروردین ۱۴۰۰

10 فروردین 1400

آمار کرونا ایران ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ را در قسمت اخبار اجتماعی مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلا، بهبودیافته و جان باختگان ناشی از بیماری کرونا ویروس در کشور را اعلام کرد.

به گزارش ژولی پولی به نقل از خبرگزاری ایمنا، سیما سادات لاری در نشست خبری خود که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، درباره آمار جدید ابتلاء به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز  سه‌شنبه ۱۰ فروردین‌ماه اظهار کرد: در این بازه زمانی بر پایه جدیدترین نتایج آزمایش‌های کرونا در کشور ۱۰ هزار و ۲۵۰ نفر مبتلای جدید شناسایی شده است که با احتساب این تعداد مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به یک میلیون و ۸۷۵ هزار و ۲۳۴ نفر رسیده است.

وی افزود: از تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های کشور تاکنون یک میلیون و ۶۰۸ هزار و ۸۰۷ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت شمار جان باختگان بیماری کرونا در ۲۴ ساعت اخیر در کشور را ۹۱ نفر اعلام کرد و گفت: با احتساب این آمار از ابتدا تا کنون ۶۲ هزار و ۵۶۹ نفر در کشور بر اثر بیماری کرونا جان باخته‌اند.

لاری تصریح کرد: از شمار مبتلایان شناسایی شده، هزار و ۳۹ نفر بستری‌های بیمارستان به شمار می‌روند و ۳ هزار و ۹۵۳ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

کرونا ویروس انسانی چیست؟

از ۴۰ گونه مختلف خانواده کروناویروس، تاکنون هفت گونه منتقل شده به انسان کشف شده‌است که موجب بروز بیماریهایی همچون خانواده سرما خوردگی در انسان می‌گردند. گاهی برخی از کروناویروس‌ها به دستگاه تنفسی حمله می‌کنند و گاهی علائم خود را در روده و معده افراد نمایان می‌کنند. علائم ویروس کرونا در ریه، معمولاً در سرماخوردگی‌های معمول و نوعی سرماخوردگی ترشح آور به نام پِنومونیا ظاهر می‌شودکه معمولاً در بیشتر افراد با سرماخوردگی ملایمی همراه است. در این دسته چهار کروناویروس کشف شده‌است:

HCoV-229E

HCoV-OC43

HCoV-NL63

HCoV-HKU1

این چهار نوع کروناویروس، به صورت مرتب در جمعیت انسانی ایجاد بیماری می‌کنند و باعث عفونت سیستم تنفسی در کودکان و بزرگسالان می‌شوند.

اما انواع دیگری از این ویروس هستند که با علائمی شدیدتر همراه می‌شوند؛ مانند سارس، مرس و کووید ۱۹.