غذای خانگی سه سار چیتگر

واکنش هانیه توسلی به مرگ گورخر صفادشت؛ خجالت بکشید - ژولی پولی

واکنش هانیه توسلی به مرگ گورخر صفادشت؛ خجالت بکشید

واکنش هانیه توسلی به مرگ گورخر صفادشت؛ خجالت بکشید

15 اردیبهشت 1400

واکنش هانیه توسلی به مرگ گورخر صفادشت؛ خجالت بکشید را در قسمت حواشی هنرمندان مشاهده نمایید.

به گزارش ژولی پولی هانیه توسلی در واکنش به تلف شدن گورخر آفریقایی باغ وحش صفادشت نوشت: خجالت آوره،متاسفم برای شما کاش بفهمیم که ما توانایی باغ وحش داشتن نداریم؛ بهترین باغ وحش ها در دنیا هم باید بسته بشن .

چون اسارت حیوانات برای لذت انسان ها ،کاری به شدت غیر انسانیه!

گورخر:

گورخر جانوری از خانوادهٔ اسب و بومی آفریقای مرکزی و جنوبی است.

این جانور به خاطر خطوط مشکی و سفید روی بدنش معروف است. این خطوط معمولاً بر روی سر، گردن و تنه به صورت عمودی وجود دارد. این نوارهای سیاه و سفید در پنهان شدن گوراسب از دید شکارچیان موثراند.

نوارهای راه‌راه هیچ دو گورخری شبیه به هم نیست. هر گله گورخر صحرایی، از خانواده‌های زیادی تشکیل شده‌است و هر گورخر اعضای خانوادهٔ خود و اطرافیانش را از روی خط‌های بدنشان تشخیص می‌دهد. هر خانوادهٔ گورخر در موقع حرکت، نظم خاصی دارد. اگر گورخر ضعیف یا آسیب‌دیده‌ای در خانواده وجود داشته باشد، همهٔ اعضای خانواده از او مراقبت می‌کنند و آهسته حرکت می‌کنند تا عقب نماند.

اگر چه در فارسی امروز اغلب به این حیوان گورخر می‌گویند اما گوری که در ایران و برخی نقاط دیگر آسیا یافت می‌شود و بهرام گور، مطابق افسانه‌های ایرانی، شکار می‌کرد از این نوع گورخرهای آفریقایی نیست و پوستی ساده و به رنگ زرد اخرایی دارد و به گورخر ایرانی مشهور است.

پژوهش‌های جدید در سال ۲۰۱۲ نشان می‌دهد که نوع بازتاب نور از بدن مخطط گورخر جذابیت کمتری برای خرمگس‌ها دارد و خرمگس‌ها بدن چارپایان سیاه را برای نیش زدن به بدن راه‌راه گوراسب ترجیح می‌دهند. این پژوهش نشان می‌دهد احتمال اینکه راه‌راه شدن بدن گورخرها در مسیر تکامل ژنتیکی به خاطر دفع خرمگس‌ها بوده‌باشد زیاد است.

دیگر دلیل‌هایی که برای راه‌راه بودن گورخر ذکر شده این است که این امر به تنظیم دمای بدن آن‌ها کمک می‌کند، به بازشناختن گورخرها توسط یکدیگر کمک می‌کند و درندگانی را که می‌خواهند به گله گورخرها حمله کنند گیج می‌کند.