غذای خانگی سه سار چیتگر

بیوگرافی قاضی زاده هاشمی کاندید انتخابات ۱۴۰۰+ عکس - ژولی پولی

بیوگرافی قاضی زاده هاشمی کاندید انتخابات ۱۴۰۰+ عکس

بیوگرافی قاضی زاده هاشمی کاندید انتخابات ۱۴۰۰+ عکس

13 خرداد 1400

بیوگرافی قاضی زاده هاشمی کاندید انتخابات ۱۴۰۰+ عکس را در قسمت اخبار سیاسی مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی زادهٔ ۲۵ فروردین ۱۳۵۰ پزشک، سیاستمدار اصولگرا و نماینده مشهد در دورهٔ هشتم، نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی است که در دوره‌های نهم و دهم به عنوان دبیر، عضو هیئت رئیسه مجلس بود و در دورهٔ یازدهم، تا خرداد ۱۴۰۰، نایب رئیس اول مجلس بود. وی متخصص گوش و حلق و بینی است و پیش از نمایندگی مجلس، ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان را برعهده داشت.

وی عضوی از جبهه پایداری انقلاب اسلامی بود و به عنوان سخنگوی حزب فعالیت داشت.

زندگی شخصی قاضی زاده هاشمی:

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در ۲۵ فروردین سال ۱۳۵۰ در شهر فریمان از شهرستان‌های استان خراسان رضوی به دنیا آمد. وی متخصص گوش و حلق و بینی است. قاضی‌زاده هاشمی در سال ۱۳۸۶ از حوزهٔ انتخابیه مشهد توانست به دورهٔ هشتم مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند. وی همچنین در دوره‌های نهم، دهم و یازدهم نیز از همین حوزهٔ انتخابیه به مجلس راه پیدا کرد. قاضی‌زاده هاشمی در دوره‌های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی، دبیر هیئت رئیسه مجلس و در دورهٔ یازدهم، تا خرداد ۱۴۰۰ نایب رئیسی اول مجلس را بر عهده داشت.

او پسرعموی سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت و برادر احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده کنونی مجلس است.

قاضی زاده هاشمی کاندید انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰:

قاضی زاده هاشمی در ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ کاندیداتوری خود را در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام کرد.

وی در ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ به همراه دخترش با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور اقدام به ثبت‌نام برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران کرد.

صلاحیت قاضی‌زاده هاشمی در تاریخ ۴ خرداد ۱۴۰۰ از سوی شورای نگهبان احراز شد.

پزشک کیست؟

پزشک یا دکتر در دانش پزشکی، کسی است که به حرفهٔ «پزشکی»، که برگرداندن سلامت انسان از طریق مصاحبه با بیمار، مطالعه، تشخیص و درمان بیماری یا آسیب‌دیدگی است، می‌پردازد. این معمولاً به دانش کافیِ آکادمیک مانند آناتومی، فیزیولوژی و فارماکولوژی، شناخت بیماری‌ها و درمان آن‌ها نیاز دارد. در گذشته برای این حرفه کلمات «حکیم» و «طبیب» به کار گرفته می‌شد.