غذای خانگی سه سار چیتگر

عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی کیست؟+ عکس - ژولی پولی

عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی کیست؟+ عکس

عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی کیست؟+ عکس

21 مرداد 1400

عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی کیست؟+ عکس را در مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

بیوگرافی عزت الله ضرغامی:

سید عزت‌الله ضرغامی زادهٔ ۶ اسفند ۱۳۳۸ تهران سیاستمدار ایرانی است، که هم‌اکنون بعنوان یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کند. وی برای مدت ۱۰ سال، در فاصله سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳ ریاست سازمان صدا و سیما را برعهده داشت. وی همچنین در ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ به عنوان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دولت سیزدهم توسط سید ابراهیم رئیسی به مجلس معرفی شد.

وی دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد اسلامی است و فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۶۱ در سپاه پاسداران و در برنامه رادیویی آن آغاز کرد. ضرغامی از ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۲ معاون وزیر فرهنگ و ارشاد در امور مجلس بود و از ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۶ نیز معاونت امور سینمایی وزیر فرهنگ را برعهده داشت.

در دولت هفتم به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منتقل شد و از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ معاون وزیر دفاع در امور مجلس آن وزارت بود. سال ۱۳۷۹ در دوره ریاست علی لاریجانی بر سازمان صدا و سیما، به معاونت امور مجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما منصوب شد و تا سال ۱۳۸۳ در این جایگاه فعالیت کرد.

اینستاگرام عزت الله ضرغامی:

zarghami.ez

مدیریت عزت الله ضرغامی بر صدا و سیما:

ضرغامی بیش از ۱۰ سال پس از علی لاریجانی ریاست سازمان صدا و سیما را برعهده داشت. صدا و سیما یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های اداری و سیاسی کشور است. در دوران مدیریت وی شبکه‌های سراسری مثل، نسیم، پویا، نمایش، آی فیلم فارسی و عربی، ورزش، تماشا، سلامت، قرآن، آموزش، مستند و بسیاری از شبکه‌های تخصصی دیگر راه اندازی شد.

ضرغامی با راه اندازی شبکه‌های بین‌المللی العالم، پرس تی وی، الکوثر، هیسپان تی وی، سحر و بسیاری از شبکه‌های رادیویی برون مرزی و نیز ملاقات با ۶ رئیس‌جمهور و شخصیت‌ها و مقامات سیاسی و فرهنگی و رسانه ای و اندیشمندان از کشورهای مختلف، فصل جدیدی از دیپلماسی فرهنگی، رسانه ای و عمومی ایران در جهان را رقم زد.

تبدیل همهٔ شبکه‌های آنالوگ به دیجیتال و راه اندازی برخی از شبکه‌های باکیفیت HD به طوری که مردم بدون استفاده از آنتن‌های قدیمی قادر به دریافت شبکه‌ها شدند، از دستاوردهای مهم دوران کاری وی بود. در دوران مسئولیت او رشد چند برابری تولیدات طنز و تشکیل گروه‌های جدید تولید اتفاق افتاد. سریال‌های طنز پربیننده مانند پایتخت، ساختمان پزشکان، مسافران، دودکش، متهم گریخت، شب‌های برره، مرد هزار چهره و… از تولیدات صدا و سیما در دوران مدیریت اوست.

تولید و پخش ۲۰ سریال بزرگ تلویزیونی از دیگر دستاوردهای وی در عرصه مدیریتی بود. از جمله تولیدات تاریخی در دوران وی، می‌توان به مجموعه‌های مختارنامه، یوسف پیامبر، شهریار، روزگار قریب، مدار صفر درجه، کلاه پهلوی، در چشم باد، شوق پرواز، تبریز در مه و معمای شاه و سریال‌های چندگانه ستایش و پایتخت اشاره کرد. تحول در ارائه اخبار و راه اندازی بخش خبری ۲۰:۳۰ از دیگر دستاوردهای دوران مسئولیت وی است.

شرکت عزت الله ضرغامی در انتخابات ۱۴۰۰:

ضرغامی طی مصاحبه با روزنامه آرمان با اعلام اینکه متأسفانه ما هنوز نتوانسته‌ایم رقابت سیاسی سازنده را نهادینه و ترویج کنیم و شخصیت‌های سیاسی در این زمینه ناموفق بوده‌اند. به همین دلیل نیز من آسیب‌های انتخابات را بلای جان کشور می‌دانم. البته سخن من به معنای این است که ما باید تلاش کنیم آسیب‌های انتخابات را کاهش بدهیم وگرنه اصل انتخابات را یک امر ضروری و کتمان ناپذیر می‌دانم. به نظر من شکستن کلیشه رقابت جریان‌های سنتی و نخ نمای سیاسی برای فضای جدید و متفاوت، نسبت به اصل انتخابات اولویت دارد. نامزدی خود را برای انتخابات ۱۴۰۰ اعلام کرد که در نهایت توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد.

بسیاری حدس می‌زنند که ضرغامی در کنار رهبر جمهوری اسلامی ایران سید علی خامنه‌ای، به دنبال لغو سمت ریاست جمهوری در ایران به نفع یک نظام پارلمانی با شدت بیشتری است.