غذای خانگی سه سار چیتگر

از بین بردن تیرگی زانو و آرنج در خانه - ژولی پولی

از بین بردن تیرگی زانو و آرنج در خانه

از بین بردن تیرگی زانو و آرنج در خانه

29 آبان 1398

رنگ پوست آرنج و زانوهایتان تیره شده و همین مسئله شما را ناراحت کرده است و دنبال روش های خانگی برای روشن کردن پوست در این بخش ها هستید؟

عوامل متعددی همچون مشکلات هورمونی، ژنتیک، اصطکاک، چاقی، عوارض ناشی از داروهای شیمیایی، خشکی پوست و … می تواند منجر به تیرگی پوست در نواحی آرنج ها و زانوها شود.

نیازی نیست برای هر مشکل پوستی که دارید متوسل به لیزر و جراحی های زیبایی و دکترهای فوق تخصص پوست و زیبایی شوید، درمان برخی مشکلات پوستی در خانه و با روشهای سنتی به راحتی امکان پذیر است.

با ما همراه باشید تا شما را با چند روش برای از بین بردن تیرگی پوست در نواحی آرنج ها و زانوها آشنا کنیم.

رفع تیرگی آرنج

از بین بردن تیرگی زانو و آرنج در خانه:

  1. ماسک زردچوبه، شیر و عسل:

مقداری زردچوبه، کمی شیر و عسل را در یک ظرف با یکدیگر بهم بزنید. ماسک بدست آمده را روی بخشهایی از بدن که دچار تیرگی شده است قرار دهید و پس از بازه ی زمانی ۵ تا ۱۰ دقیقه نواحی مورد نظر را با آب شست و شو دهید.

  1. ماسک زردچوبه، لیموترش تازه و خیار:

پوست خیار را بگیرید، آن را رنده کنید و به همراه آب لیموترش تازه و مقداری زردچوبه بهم بزنید تا کاملا ترکیب شود. ماسک بدست آمده را روی نواحی تیره ی پوست قرار دهید و پس از مدت ۵ دقیقه پوست خود را با آب بشویید.

  1. ماسک سرکه سیب و ماست:

نواحی که دچار تیرگی شده نیاز به لایه برداری دارد، ترکیب سرکه سیب و ماست می تواند لایه برداری مناسب برای از بین بردن سلولهای مرده ی پوست باشد و نواحی تیره را تا حد زیادی روشن می کند.

  1. ماسک جوش شیرین و شیر:

کمی جوش شیرین را با مقدار کمی شیر ترکیب کنید، بطوریکه حالت خمیری به خود بگیرد. خمیر مورد نظر را روی آرنج و زانوهای تیره ی خود قرار دهید و پس از ۵ دقیقه با آب بشویید.

  1. ماسک روغن بادام و روغن نارگیل:

مقداری روغن نارگیل و روغن بادام را با یکدیگر ترکیب نمایید و با پنبه بر روی بخش هایی از بدن که پوست آن تیره شده بمالید. پس از چند روز پوست این نواحی نرم شده و می توانید لایه برداری انجام دهید تا سلولهای مرده ی نواحی تیره ی پوست از بین برود و پوست آرنج و زانو روشن شود.

نکته: با ماسک های گفته شده در بالا می توانید بخش هایی از پوست اعم از زانوها و آرنج ها که دچار تیرگی شده است را روشن کنید، فقط این موضوع را بخاطر داشته باشید که اگر بخواهید با روش های خانگی به نتیجه برسید باید مداومت داشته باشید و با یکبار استفاده از ماسکهای فوق نباید انتظار معجزه داشته باشید!

تاثیر گلاب بر روی پوست صورت