غذای خانگی سه سار چیتگر

شخصیت شناسی ویلیام شلدون براساس هیکل و فیزیک بدنی - ژولی پولی

شخصیت شناسی ویلیام شلدون براساس هیکل و فیزیک بدنی

شخصیت شناسی ویلیام شلدون براساس هیکل و فیزیک بدنی

27 تیر 1398

. شاید برای شما هم جالب باشد که از روی ظاهر، ساختمان بدنی، هیکل و مشخصات فیزیکی یک فرد بتوانید به شخصیت آن فرد پی ببرید.

اما ویلیام شلدون پژوهشگر آمریکایی نظریه ای دارد که بر اساس آن می توان از روی هیکل و تیپ بدنی یک شخص، شخصیت آن را حدس بزنید.

در نظریه شخصیت شناسی ویلیام شلدون افراد به سه دسته تقسیم بندی می شوند:

تشخیص-شخصیت-با-فرم-بدنی
  1. پیک نیک (آندومورف، endomorph): معمولا افرادی که تپل یا چاق هستند و دارای هیکلی گلابی شکل می باشند، این افراد از توانایی کلامی بسیار بالایی جهت جذب دیگران برخوردار هستند، خوش زیست، لذت طلب، خوش خوراک، خواب سنگین، صبور و شادکام هستند.
  2. اتلتیک (مزومورف، mesomorph): معمولا افرادی هستند که نه چاق هستند نه لاغر و دارای هیکلی ورزیده و عضلانی می باشند. این افراد گستاخ، بی تفاوت، پرخاشگر، ریسک پذیر، فعال، اهل ورزش و داری خواب منظم هستند.
  3. استنیک (اکتومورف، ectomorph): معمولا افرادی هستند لاغر اندام با هیکلی استخوانی شکل. این افراد درونگرا، کینه ای، انزوا طلب، حساس، اهل خود خوری، ساکت و خلاق هستند.

لازم بذکر است شلدون هریک از ویژگی ها را به عنوان یک صفت برای اشخاص در نظر می گیرد و آن را بر حسب درجه شدت بین ۱ تا ۷ نمره داد.

بنابرین در طبقه بندی شلدون خصوصیات ظاهری هر فرد به کمک یک عدد سه رقمی تعریف می شود.

رقم سمت راست وضعیت از نظر آندومورف، رقم وسط وضعیت از نظر مزومورف و بالاخره عدد سمت چپ شکل ظاهری از اکتومورف نشان می دهد.

به عنوان مثال: اگر به کسی از نظر شخصیت نمره ۴۲۶ داده شود، از نظر آندومورف در حد قوی، از نظر مزومورف در حد ضعیف و از نظر اکتومورف در حد متوسط قرار دارد.

شما دوستان عزیز هم می توانید با یک تست شخصیتی ساده، شخصیت خود را براساس هیکلتان طبق نظریه شلدون بدست آورید.

از حسن توجه شما سپاسگزاریم.  

تیپ شخصیتی (شغلی) خود را با نظریه جان هالند پیدا کنید