غذای خانگی سه سار چیتگر

تستی ساده برای تشخیص تیپ شخصیتی و رفتارشناسی خود و دیگران - ژولی پولی

تستی ساده برای تشخیص تیپ شخصیتی و رفتارشناسی خود و دیگران

تستی ساده برای تشخیص تیپ شخصیتی و رفتارشناسی خود و دیگران

28 تیر 1398

شما می توانید تیپ شخصیتی خود یا اطرافیانتان را با توجه به توضیحاتی که در زیر ذکر شده بشناسید و در بازه ی ۱ تا ۱۰ به خودتان یا دیگران نمره بدهید و در آخر می توانید تیپ شخصیتی خودتان و یا دیگران را مشخص کنید.

رفتارهای هر فرد در زندگی به چهار تیپ شخصیتی تقسیم می شود:

  1. رفتار منفعلانه: رفتاری که شخص احساسات، افکار و باورهایش را بصورت صادقانه ابراز نکرده رفتاری که با اظهار و به دیگران اجازه می دهد به حقوقش تجاوز یا تعرض کنند. رفتارهایی که افراد منفعل دارند:
    اعتماد بنفس پایینی دارند، برای خودشان ارزش قائل نیستند، نمی توانند ارتباط چشمی با دیگران برقرار کنند، حق و حقوقشان پایمال می شود و نمی توانند بگیرند، مشکلاتشان روی هم جمع می شود بعد یک دفعه واکنش نشان می دهند، اهل گفتمان نیستند، آرام صحبت می کنند، در تصمیم گیری ها ثبات ندارند،درون گرا هستند، سر پایین انداختن و زمین را نگاه کردن جزو ویژگیهای این افراد می باشد.
  2. رفتار تهاجمی: رفتاری که افراد روی حقوق شخصی خودشان ایستادگی می کنید و افکار، احساسات و باورهای خودشان را به گونه ای نامناسب بیان می کنند و در حقیقت به حقوق و منافع اشخاص دیگر تعرض و تجاوز می کنند. چند مورد رفتارهایی که از افراد تهاجمی سر می زند: اعتماد بنفس بالایی دارند، طلب کار هستند، تهدید آمیز صحبت میکنند، صدایشان را بلند صحبت می کنند، زود از کوره در می روند، سعی در تسلط بر دیگران دارند، خودپسندند، مغرورند، دیگران را تحقیر و خراب می کنند، در صحبت کردن با تکبر صحبت می کنند، وارد حریم دیگران می شوند، مرتب از دیگران ایراد می گیرند و وسط حرف دیگران می پرند و به دیگران خیره نگاه می کنند، اغلب سریع حرف می زنند و لحن صدای کنایه دار، سرد و زننده دارند.
  3. رفتار منفعلانه-تهاجمی: این افراد رفتار تهاجمی غیرمستقیمی را از خود نشان می دهند. افراد منفعل و مهاجم اغلب بطور منظم پافشاری نسبت به انتظار یا خواسته از خانواده یا دیگر افراد را با به تعویق انداختن، کج خلقی و لجبازی ستیز گری به نمایش می گذارد چند مورد از رفتار منفعلانه تهاجمی: افراد مقتدری نیستند، زیر آب زن، فریب کار، نفاق (حسادت و قیاس)، همیشه پست سر دیگران در حال صحبت کردن هستند، توهمی و انتظار دارد دیگران درکشان کنند و …
  4. رفتار قاطعانه: این گونه افراد با بیان افکار و عقایدشان به شیوه مثبت و همراه با اعتماد به نفس و همچنین ترغیب دیگران به ارائه رفتاری مشابه رفتار می کنند. چند مورد از خصوصیات افرادی که رفتارهای قاطعانه دارند: صداقت در رفتارشان دیده میشود، منطقی بودن در حل مسائل، اعتماد به نفس بالا، برای حقوق خود و دیگران ارزش قائل اند، در ارتباط با دیگران ارزش قائل اند، آرام و واضح صحبت می کنند، کارها رو به نتیجه می رسانند، روابطشان با دیگران برد- برد است، مسئولیت پذیرند، در کارها پیش قدم می شوند و…

دوستان و همراهان مجله خبری ژولی پولی با نکاتی که در مورد رفتارهای هر تیپ شخصیتی در بالا گفتیم، می توانید به خودتان یا دیگران نمره ۱ تا ۱۰ بدهید تا بتوانید در مورد نوع رفتارهای خود و دیگران شناخت پیدا کرده و در صورتیکه تمایل دارید برخی از رفتارهای خود را اصلاح کنید می توانید از مشاورین مجرب کمک بگیرید.

تیپ شخصیتی (شغلی) خود را با نظریه جان هالند پیدا کنید

شخصیت شناسی ویلیام شلدون براساس هیکل و فیزیک بدنی