غذای خانگی سه سار چیتگر

جنجال انتخاب باران کوثری برای نقش فروغ فرخزاد - ژولی پولی

جنجال انتخاب باران کوثری برای نقش فروغ فرخزاد

جنجال انتخاب باران کوثری برای نقش فروغ فرخزاد

9 تیر 1400

جنجال انتخاب باران کوثری برای نقش فروغ فرخزاد را در مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

به گزارش ژولی پولی به نقل از خبرگزاری خراسان انتخاب باران کوثری برای بازی در نقش فروغ فرخ‌زاد در فیلمی به کارگردانی پدرش با مخالفت کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

باران کوثری انتخاب درستی است؟

به نظر می‌رسد نقش فروغ فرخ‌زاد در فیلم رگ‌های آبی بیشتر تحت ‌تاثیر علاقه باران کوثری به ایفای این نقش، به این ستاره سینما رسیده و به سختی می‌توان رد پای عوامل تکنیکی سینمایی را در این تصمیم پررنگ دانست.

بر اساس تصاویری که از فروغ فرخ‌زاد شاعر بلندآوازه معاصر وجود دارد، وی فردی لاغراندام، با صورتی کشیده و تا حدی استخوانی بوده است؛ در حالی که باران کوثری این‌گونه نیست.

فقدان حداقل شباهت ظاهری میان بازیگر سریال ملکه گدایان با شاعر ایرانی، بزرگ ترین دلیل نگرانی طرفداران شعر و ادب فارسی است.

در روزهای گذشته بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی حتی به تفاوت لحن حرف زدن و تن صدای این ستاره سینما با فروغ فرخ‌ زاد اشاره کرده‌ و انتخاب باران کوثری به عنوان بازیگر این شخصیت را از هر نظر اشتباه دانسته‌اند.

بیوگرافی باران کوثری:

باران کوثری زادهٔ ٢۵ مهر ١٣۶۴ بازیگر سینما و تئاتر اهل ایران است.

زندگی‌نامه باران کوثری:

باران کوثری ۲۵ مهر ۱۳۶۴ در تهران به دنیا آمده و دانش‌آموختهٔ رشته نمایش از هنرستان سوره است. بهترین بابای دنیا ۱۳۷۰ ساخته داریوش فرهنگ، نخستین تجربه بازیگری اوست. نقش‌آفرینی‌های بعدی وی تا سال ۱۳۸۰ به تمامی در فیلم‌های مادرش رخشان بنی اعتماد است.

کوثری همچنین با بازی در تئاتر آن سوی آینه به کارگردانی آزیتا حاجیان ۱۳۷۶ توانایی‌هایش را به عنوان بازیگر صحنه نیز به ثبت رسانده‌است. او در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان ۱۳۸۱، یکی از اعضای هیئت داوران در بخش مسابقه بود.

سال ۱۳۸۵ از طرف خوانندگان هفته‌نامه چلچراغ برای دریافت نشان محبوبیت این نشریه انتخاب شد و سرانجام در بهمن ماه همین سال با کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای دو فیلم خون‌بازی و روز سوم و دیپلم افتخار بخش بین‌الملل برای فیلم خون بازی، آلبوم افتخارات یک سالش را ورق زد. او در سال ۱۳۸۶ در جایزه تصویر آسیا پاسیفیک توانست برای فیلم خون بازی یکی از کاندیداهای بهترین بازیگری شود و در سال ۱۳۸۷ در بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم حیران کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

در دوازدهمین جشن خانه سینما در سال ۱۳۸۷ باران به همراه پدرش جایزه بهترین بازیگر نقش دوم مرد را به بابک حمیدیان اهدا کرد. همچنین در سال ۱۳۸۹ و در چهاردهمین جشن خانه سینما، نگار جواهریان تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن را از باران و حامد بهداد دریافت کرد.