غذای خانگی سه سار چیتگر

یکتا جمالی وزنه بردار کیست؟+ بیوگرافی و عکس - ژولی پولی

یکتا جمالی وزنه بردار کیست؟+ بیوگرافی و عکس

یکتا جمالی وزنه بردار کیست؟+ بیوگرافی و عکس

11 خرداد 1400

یکتا جمالی وزنه بردار کیست؟+ بیوگرافی و عکس و پیج اینستاگرام  وی را در قسمت اخبار ورزشی مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

یکتا جمالی گله زادهٔ ۲۶ آذر ۱۳۸۳ در اصفهان وزنه‌بردار ایرانی است. او نخستین مدال‌آور جهانی تاریخ ورزش ایران در وزنه‌برداری زنان است.

جمالی ۳۰ مه ۲۰۲۱ در رقابت دستهٔ ۸۷ کیلوگرم زنان در قهرمانی‌های جوانان جهان ۲۰۲۱ در تاشکند، ازبکستان شرکت کرد و در حرکت یک ضرب وزنهٔ ۹۲ کیلوگرم جایگاه سوم، حرکت دو ضرب وزنهٔ ۱۱۶ کیلوگرم جایگاه سوم و مجموع ۲۰۸ کیلوگرم جایگاه سوم را ثبت کرد و ۳ مدال برنز کسب کرد.

این سه نشان برنز، نخستین مدال‌های زنان وزنه‌بردار ایران در رقابت‌های بین‌المللی بزرگ المپیک، قهرمانی‌های جهان، قهرمانی‌های آسیا رده‌های سنی مختلف بودند. کسب این موفقیت توسط جمالی بازتاب‌های زیادی در رسانه‌های فارسی داشت و رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی با عناوینی مانند تاریخ‌سازی دختر ایرانی و مدال تاریخی یکتا جمالی از آن استقبال کردند.

آدرس اینستاگرام یکتا جمالی:

آدرس پیج وی yektajamalii می باشد.

رشته وزنه برداری:

وزنه‌برداری ورزشی است که در آن ورزشکار هالتری با سنگین‌ترین وزن ممکن را بالای سر می‌برد. مسابقات وزنه‌برداری در دو رقابت یک‌ضرب و دوضرب انجام می‌شود و در هر بخش وزنه‌بردار حق انجام سه حرکت را دارد. موفقیت در وزنه‌برداری فقط به قدرت بدنی بستگی ندارد. توانایی‌های پرتابی بدن قدرت انفجاری برای اجرای سریع حرکت در موفقیت وزنه‌برداران نقش دارد و حرکات وزنه‌برداری در مقایسه با حرکات قدرتی دیگر از جابجایی بیشتر و دامنه حرکتی وسیعتری تشکیل می‌شوند.

این ورزش از نخستین دوره بازی‌های المپیک ۱۸۹۶ جزو رشته‌های المپیکی بود اما وزنه‌برداری زنان از المپیک ۲۰۰۰ سیدنی وارد برنامه المپیک شد. اکنون وزنه‌برداری در بخش مردان در هشت وزن و در زنان در هفت وزن برگزار می‌شود. ویکی پدیا این روز را گرتمی میداند.

حرکات وزنه‌برداری:

یکضرب وزنه‌ها با یک حرکت از زمین تا بالای سر انتقال داده می‌شود.

دوضرب این حرکت در دو مرحله انجام می‌شود:

مرحله اول: از زمین تا روی سینه

مرحله دوم: از روی سینه تا بالای سر

مجموع حرکت یکضرب و دوضرب به عنوان رده‌بندی نهایی در نظر گرفته می‌شود.