غذای خانگی سه سار چیتگر

شرایط نگهداری گیاه آپارتمانی ژینورا (گل شب تاب) - ژولی پولی

شرایط نگهداری گیاه آپارتمانی ژینورا (گل شب تاب)

شرایط نگهداری گیاه آپارتمانی ژینورا (گل شب تاب)

21 شهریور 1398

ژینورا (Gynura sarmentosa) یکی از گیاهان آپارتمانی است که اگر یکبار آن را ببینید شیفته ی زیباییش می شوید و مصمم می شوید حتما یک گلدان از آن را خریداری کرده و در خانه نگهداری نمایید.

گیاه ژینورا با نام های دیگر گینورا، جینورا، گینورا سارمنتوسا و گل شب تاب نیز شناخته می شود.

ژینوا از خانواده کاسنی است و زیستگاه اصلی آن نواحی مرکزی آسیا، اندونزی و هندوستان می باشد.

شکل ظاهری آن بسیار زیباست، لبه ی برگ های آن دارای دندانه ها و شیارهایی است و روی سطح برگها پرزهایی به رنگ بنفش قرار گرفته است.

گیاه ژینورا را می توانید خریداری کرده و در منزل نگهداری کنید یا به عنوان هدیه به دوستانتان که دوستدار گیاه هستند تقدیم نمایید.

شرایط نگهداری گیاه آپارتمانی ژینورا:

نور گیاه ژینورا:

اغلب افرادی که تجربه ای از نگهداری گل و گیاهان ندارند و برای نخستین بار ژینورا را خریداری می کنند یا هدیه می گیرند با یک مشکل مواجه می شوند که ساقه های ژینورا بیش از حد رشد می کند و به قول بعضی از دوستان شبیه درخت می شود!!

گیاهانی که نور دوست هستند وقتی در محیط تاریک و کم نور نگهداری می شوند تمام تلاششان را می کنند تا خودشان را به نور برسانند و بتوانند بهتر رشد کنند.

بدین منظور ساقه شان دراز می شود و فاصله های برگ هایشان زیاد شده و در اصطلاح رشد علفی پیدا می کنند.

برای جلوگیری از این مشکل ژینورا را در محیطی پر نور و البته به دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید تا رنگ بنفش آن حفظ شود و رشد صحیحی داشته باشد.

آبیاری گیاه ژینورا:

ژینورا نسبت به آبیاری بیش از حد حساس است، بدین منظور از زهکشی گلدان و خاک مطمئن شوید تا آب موجود در گلدان موجود پوسیدگی ریشه نشود.

هنگام آبیاری دقت نمایید که آب روی برگهای گیاه نریزد، در صورتیکه آب روی برگهای ژینورا ریخت گلدان را تکان دهید تا آب روی برگهای گیاه نماند.

برگهای ژینورا به دلیل داشتن پرز، آب را در خودش برای مدتی نگه می دارد و در طولانی مدت موجب پوسیدگی برگها می شود.

در فصل های گرم سال هر روز گیاه را آبیاری نمایید و در فصل های سرد سال هر زمان خاک آن خشک شد، آبیاری مرحله ی بعد را انجام دهید.

گل شب تاب

خاک گیاه ژینورا:

بهترین خاک برای پرورش و رشد ژینورا ترکیب خاک برگ، پیت ماس و پرلیت می باشد.

تکثیر و ازدیاد گیاه ژینورا:

برای تکثیر و ازدیاد گیاه ژینورا می توانید از قلمه ساقه استفاده نمایید، قلمه ساقه را در ترکیب پیت ماس و پرلیت در گلدان هایی با سایز کوچک قرار دهید تا ریشه دهد سپس به گلدان بزرگتر انتقال دهید.

اگر جزو افراد خوش سلیقه ای هستید که از گل و گیاهان به منظور زیبایی محیط زندگی و کار خود استفاده می کنید، می توانید گیاه ژینورا را در گلدان بنفش رنگ بکارید تا با با رنگ برگهای گیاه ست شود و جلوه زیباتری پیدا کند.

دوستان عزیز هر سوالی در زمینه شرایط نگهداری انواع گیاهان آپارتمانی و گیاهان فضای آزاد داشتید می توانید در بخش نظرات مجله خبری ژولی پولی بپرسید. کارشناسان بخش گل و گیاه به سوالات شما، پاسخ تخصصی خواهند داد و می توانید از مشاوره رایگان گل و گیاه به صورت آنلاین برخوردار شوید.