غذای خانگی سه سار چیتگر

دربی ۱۴۰۰عقب افتاد!! - ژولی پولی

دربی ۱۴۰۰عقب افتاد!!

دربی ۱۴۰۰عقب افتاد!!

13 اردیبهشت 1400

دربی ۱۴۰۰عقب افتاد!!+ را در قسمت اخبار ورزشی مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

ظاهرا دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس به تعویق افتاده و قرار است ۲۴ اردیبهشت برگزار شود.

مشاهده نمایید: احتمال دربی در لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش ژولی پولی به نقل از باشگاه باشگاه خبرنگاران جوان، درحالی که قرار بود تیم‌های استقلال و پرسپولیس در این هفته از  رقابت‌های لیگ برتر فوتبال  به مصاف ذوب آهن و سپاهان بروند، اما ظاهرا این دیدار‌ها لغو و روز یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شوند.

در حالی که بنا بود دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس ۲۲ اردیبهشت برگزار شود، اما با ۲ روز تعویق قرار است دربی تهران ۲۴ اردیبهشت در ورزشگاه آزادی برگزار شود.

دربی پایتخت چیست؟

شهرآورد تهران که با نام‌های دربی تهران، شهرآورد سرخابی و شهرآورد پایتخت نیز شناخته می‌شود، به شهرآورد میان دو تیم استقلال و پرسپولیس گفته می‌شود. این دیدار، مهم‌ترین بازی باشگاهی فوتبال ایران و یکی از بزرگ‌ترین شهرآورد های جهان است که در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

درگیری و دستگیری بازیکنان و هواداران، شورش و اغتشاش هواداران، ترک زمین و اتهام تبانی از اتفاقاتی هستند که در پیشینه این شهرآورد ثبت شده‌اند. این بازی در شماره تیر ۱۳۸۷ وردساکر به عنوان مهم‌ترین شهرآورد در آسیا و بیست و دومین شهرآورد بزرگ در جهان اعلام شد.

همین نشریه در شماره دسامبر ۲۰۱۵ خود، این شهرآورد را در میان ۵۰ رقابت برتر فوتبال دنیا شناسانده و آن را با هماوردی‌های شناخته‌شده ملی و باشگاهی فوتبال دنیا در یک گروه جای داده‌است.

نخستین رویارویی دو تیم یک بازی دوستانه بود که در فروردین ۱۳۴۷ انجام شد و با نتیجه ۰–۰ به پایان رسید. آخرین رویارویی دو تیم نیز در بازی رفت لیگ برتر فوتبال ایران ۱۴۰۰–۱۳۹۹ بود که این بازی با نتیجه ۲–۲ مساوی به پایان رسید. نخستین گل این بازی‌ها در شهرآورد دوم توسط امیرحسین جابری‌زاده از استقلال زده شد.