غذای خانگی سه سار چیتگر

بیوگرافی نگار اسماعیلی تکواندو کار قهرمان آسیا+ عکس - ژولی پولی

بیوگرافی نگار اسماعیلی تکواندو کار قهرمان آسیا+ عکس

بیوگرافی نگار اسماعیلی تکواندو کار قهرمان آسیا+ عکس

29 خرداد 1400

بیوگرافی نگار اسماعیلی تکواندو کار قهرمان آسیا+ عکس وی را در مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

بیوگرافی نگار اسماعیلی زاده:

نگار اسماعیلی زادهٔ ۱۳۸۱ در اصفهان ورزشکار تکواندو اهل ایران است.

وی در مسابقات کشوری و بین‌المللی در مجموع برندهٔ ۲ مدال طلا شده‌است که از جمله آن‌ها می‌توان به قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ در وزن ۴۶- کیلوگرم اشاره کرد؛ وی با کسب این مدال به دومین زن ایرانی دارندهٔ مدال طلای مسابقات آسیایی بدل شد.

ورزش رزمی تکواندو چیست؟

تکواندو یا کاراته ای یک هنر رزمی کره‌ای و یکی از رشته‌های ورزشی المپیک است. تکواندو ورزش ملی کره جنوبی و دارای بیشترین تعداد ورزشکار در میان ورزش‌های رزمی در سراسر دنیا است و به سلطان ضربات پا مشهور است به صورتی که تعداد و تنوع ضربات پا در تکواندو بسیار زیاد می‌باشد و در مقایسه با ورزش‌های رزمی دیگر از این لحاظ دارای برتری خاصی است.

که در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد.

تکواندو یک رشته رزمی مدرن محسوب می‌شود که پس از جنگ جهانی دوم با کوشش استادان هنرهای رزمی کره جنوبی و با تلفیق رشته اوکیناوایی کاراته و هنرهای رزمی سنتی کره‌ای همچون تکیون و سوباک پایه‌گذاری شد. به تکواندو، کاراته کره‌ای نیز گفته می‌شد. استیل خاص این رشته دفاعی که متکی بر ضربات پا با حداکثر و در اکثر اوقات با حداکثر قدرت و سرعت است و بر حفظ فاصله فیزیکی با دشمن و طراحی فنون برای دور کردن مهاجم تأکید دارد، آن را از تمام سبک‌های رزمی موجود در دنیا متمایز می‌کند. البته در این هنر رزمی از اعضای دیگر بدن مانند دست برای ضربه مشت و دفاع و هل دادن حریف و… نیز استفاده می‌شود. رده‌بندی کمربندهای تکواندو سفید، زرد، سبز، آبی، قرمز، مشکی دان۱ الی مشکی دان۱۰ می‌باشد.

معنی کلمه تکواندو چیست؟

تِ به معنی تخریب کردن و شکست با پا؛

کوان به معنی شکست و تخریب کردن با دست؛

دو به معنی راه و روش؛

خلاصه کلمه تکواندو را بدانید:

کلمه تکواندو به معنی راه و روش شکستن اجسام با دست و پا است.

ورزش رزمی تکواندو دارای دو سبک ITF و WTF می‌باشد که در قوانین و تجهیزات مبارزه، فرم‌ها، نوع پوشش، جزئیاتی در نوع دفاع‌ها و نام برخی حرکات مانند حرکات دست با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند و هر کدام دارای چهار بخش می‌باشند:

کیورگی: مبارزه؛

پومسه یا فرم: حرکات نمایشی؛

هانمادانگ: حرکات رکوردی و نمایشی و شکستن اجسام؛

دفاع شخصی در تکواندو: البته برخی‌ها این را به رسمیت نمی‌شناسند؛

«هان‌مادانگ» یک اصطلاح کره‌ای و به معنای گردهمایی خانوادگی است که در قالب آن هر یک از اعضای خانواده دستاوردها و نوآوری‌های خود را در معرض دید و قضاوت دیگران قرار می‌دهد. پومسه تکواندو نیز یک فرم یا یک الگوی تعریف شده از حرکات دفاع و حمله بوده و از مهم‌ترین جنبه‌های آموزشی هنرهای رزمی است.

تکواندو بیشتر برای آرامش روح و روان است و جنبهٔ خشنی ندارد ولی ضربات مرگباری در تکواندو وجود دارد که باعث مرگ فرد می‌شود.