غذای خانگی سه سار چیتگر

برنا خورشیدی کیست؟ - ژولی پولی

برنا خورشیدی کیست؟

برنا خورشیدی کیست؟

7 اردیبهشت 1400

برنا خورشیدی کیست؟+ را در قسمت سینما و تلویزیون مشاهده نمایید.

مجری اهل ترکیه در تلویزیون ایران
به گزارش ژولی پولی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برنا خورشیدی مجری تلویزیون درباره برنامه «رفیق»، گفت: محور اصلی این برنامه مهاجرت معکوس و داستان ایرانی‌هایی است که به خارج از کشور مهاجرت کردند و به دلایل مختلف به ایران بازگشتند. «رفیق» از شبکه امید، یک ساعت قبل از اذان مغرب پخش می‌شود.
وی درباره دلیل انتخابش برای اجرای برنامه «رفیق» اظهار کرد: دلیل انتخاب من به عنوان مجری برنامه «رفیق» اهل ترکیه بودن و مهاجرتم از ترکیه به ایران بود. من برای اجرا هیچ آموزشی ندیدم. همچنین حرف‌های زیادی برای گفتن در برنامه دارم؛ اما به دلیل اینکه با زبان خودم اجرا نمی‌کنم، برخی از جملاتم ناقص می‌ماند. البته من پنج سال پیش به ایران آمدم و به تازگی زبان فارسی را آموخته ام؛ بنابراین اگر اشتباهی هم در کلمات داشته باشم به من خرده نمی‌گیرند.

مجری :

مجری به شخص یا نهادی گفته می‌شود که به معرفی اهداف و فعالیت‌های انجام‌شده در یک برنامه می‌پردازد. به‌ویژه در دنیای رسانه، مجری در رادیو و تلویزیون مسئولیت ارائهٔ برنامه‌ها را بر عهده دارد.

ارتباط مؤثر با مخاطب از ویژگی‌های الزامی برای یک مجری است. او باید بداند با توجه به طیف مخاطبان و هدف برنامه، از چه شیوه‌ای برای برقراری این ارتباط استفاده کند.

متن مجری:

متن مجری، شامل عبارات و جملاتی است که مجری در فواصل برنامه‌ها اجرا می‌کند و شمایی کلی از برنامه را دربرمی‌گیرد. این متن منقطع است تا بتواند در فواصل کوتاه بین برنامه‌ها خوانده و اجرا شود اما در کل موضوعی پیوسته را دنبال می‌کند و مکمل متن‌های قبلی و بعدی خود است.

مجری صحنه (مجری مراسم):

مجری یک مراسم که به آن Master of Ceremony یا MC می‌گویند وظیفهٔ هدایت مراسم، تنظیم برنامه‌ها و گاهی نیز وظیفه گفتگو با میهمان مراسم را برعهده دارد.

نگه‌داشتن مخاطبان در یک محیط محدود مانند سالن همایش، با برنامه‌های مداوم و پشت‌سرهم می‌تواند موجب خستگی آنان و در نتیجه عدم پیگیری برنامه‌ها گردد اما مجری با توجه به این موارد می‌تواند از این حالت جلوگیری نماید.