غذای خانگی سه سار چیتگر

داستان و بازیگران فیلم بیوه سیاه+ عکس - ژولی پولی

داستان و بازیگران فیلم بیوه سیاه+ عکس

داستان و بازیگران فیلم بیوه سیاه+ عکس

22 تیر 1400

داستان و بازیگران فیلم بیوه سیاه+ عکس را در مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

درباره فیلم بیوه سیاه:

بیوهٔ سیاه یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی در سال ۲۰۲۱ است که بر پایهٔ شخصیت به همین نام از مارول کامیکس ساخته شده‌است. ساخت این فیلم بر عهدهٔ مارول استودیوز بوده و توسط استودیو سینمایی والت دیزنی توزیع شده‌است.

این بیست و چهارمین فیلم در دنیای سینمایی مارول است. کارگردانی این فیلم بر عهدهٔ کیت شورتلند از فیلم‌نامه‌ای به قلم اریک پیرسون بوده و در آن اسکارلت جوهانسون در نقش ناتاشا رومانوف / بیوهٔ سیاه، در کنار فلورنس پیو، دیوید هاربر، او.تی. فاگبنلی، اولگا کوریلنکو، ویلیام هرت، ری وینستون و ریچل وایس ایفای نقش می‌کنند.

این فیلم پس از وقایع کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی اتفاق می‌افتد و رومانوف در پی نافرمانی از توافق‌نامهٔ سوکوویا و کمک به استیو راجرز، تنها شده و تحت تعقیب دولت قرار گرفته و مجبور به مقابله با توطئه‌ای مربوط به گذشته خود است.

توسعهٔ بیوهٔ سیاه در آوریل ۲۰۰۴ توسط لاینزگیت آغاز شد و دیوید هیتر به نویسندگی و کارگردانی پیوست. پروژه جلو نرفت و حقوق فیلم‌های این شخصیت تا ژوئن ۲۰۰۶ به مارول استودیوز بازگشت.

جوهانسون این شخصیت را در چندین فیلم از دنیای سینمایی مارول ایفا کرد که با مرد آهنی ۲ آغاز شد و در طی آن بحث در مورد ساخت یک فیلم انفرادی بر پایهٔ این شخصیت با مارول طرح شد.

ساخت فیلم در سال ۲۰۱۷ آغاز شد و شورتلند در سال ۲۰۱۸ برای کارگردانی استخدام شد. جک شفر و ند بنسون پیش از استخدام پیرسون در نوشتن فیلم‌نامه همکاری داشتند. فیلم‌برداری از مه تا اکتبر ۲۰۱۹ در نروژ، بوداپست، مراکش، استودیوهای پاین‌وود در انگلیس و در آتلانتا و میکن، جورجیا انجام شد.

انتشار این فیلم به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ سه بار از تاریخ انتشار اصلی یعنی از مه ۲۰۲۰ به تأخیر افتاد. بیوهٔ سیاه در ۲۹ ژوئن ۲۰۲۱ در رویدادهای مختلف سراسر جهان به نمایش درآمد و در ۹ ژوئیه در ایالات متحده هم‌زمان در سینماها و از طریق دسترسی اولیهٔ دیزنی پلاس منتشر شد.

این نخستین فیلم از فاز چهارم دنیای سینمایی مارول است. بیوهٔ سیاه پس از انتشار چندین رکورد در گیشه شکست و بیش از ۱۵۸ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته‌است.

این فیلم با نقدهای عموماً مطلوبی از سوی منتقدین روبرو شده و عملکرد بازیگری به ویژه جوهانسون و فلورنس پیو و سکانس‌های اکشن آن مورد تحسین قرار گرفته‌است.

داستان فیلم بیوه سیاه:

داستان فیلم بعد از جنگ داخلی و قبل از جنگ ابدیت رخ می‌دهد و گریزی به گذشتهٔ ناتاشا رومانوف هم می‌زند و به صورت فلش بک کوتاه اتفاقی که برای هاکای و ناتاشا در بوداپست افتاد را توضیح می‌دهد.

در پی وقایع کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، ناتاشا رومانوف در پی نافرمانی از توافقنامه سوکوویا و کمک به استیو راجرز، تنها شده و تحت تعقیب دولت قرار گرفته‌است و به شهر بوداپست می‌رود و اتفاقات جدیدی می‌افتد.

بازیگران فیلم بیوه سیاه:

اسکارلت جوهانسون در نقش ناتاشا رومانوف / بیوهٔ سیاه: قاتل سابق بسیار ماهر کاگ‌ب، مأمور شیلد و یکی از اعضای انتقام‌جویان.

فلورنس پیو در نقش یلنا بلوا / بیوهٔ سیاه: خواهر رومانف که در اتاق سرخ به عنوان بیوهٔ سیاه آموزش دیده‌است.

دیوید هاربر در نقش الکسی شوستاکوف / نگهبان سرخ: ابرسرباز روسیه‌ای که از نظر قدرت جسمانی شبیه کاپیتان آمریکا است که گذشته‌ای با ناتاشا رومانوف داشت.

او.تی. فاگبنلی در نقش ریک میسون

اولگا کوریلنکو در نقش آنتونیا درایکوف / تسک‌مستر

ویلیام هرت در نقش تادئوس راس: وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا و ژنرال نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا

ری وینستون در نقش ژنرال درایکوف

ریچل وایس در نقش ملینا وستوکوف / بیوهٔ سیاه:جاسوس با تجربه‌ای که همانند ناتاشا رومانوف و یلنا بلووا در اتاق سرخ آموزش دیده و درگیر یک آزمایش علمی است.

اولیویر ریکترز در نقش خرس بزرگ حضور دارد؛ در این فیلم جولیا لوئی درایفوس در نقش والنتینا الگرا د فانتین شخصیتی که در سریال فالکون و سرباز زمستان هم حاضر شده بود در صحنه پس از تیتراژ حاضر می‌شود، همچنین از عکس جرمی رنر در نقش هاکای استفاده شده‌است.

آینده فیلم بیوه سیاه:

در ژوئن ۲۰۲۱، شورتلند به کارگردانی فیلم دیگری در دنیای سینمایی مارول ابراز علاقه کرد و عقیده داشت که دنبالهٔ بالقوه بیوهٔ سیاه احتمالاً حول شخصیت متفاوتی در نقش اصلی خواهد بود، زیرا رومانوف در دنیای سینمایی مارول امروزی مرده‌است.