غذای خانگی سه سار چیتگر

شرایط نگهداری گل شاه پسند در خانه و فضای آزاد - ژولی پولی

شرایط نگهداری گل شاه پسند در خانه و فضای آزاد

شرایط نگهداری گل شاه پسند در خانه و فضای آزاد

28 مهر 1398

از قدیم در کنار حسن یوسف و شمعدانی در حیاط خانه ی پدر بزرگها و مادر بزرگها گیاه دیگری به نام شاه پسند با گل های کوچک و شکوفه ای مانند و رنگارنگ خودنمایی می کرد.

علاوه بر باغچه و فضای آزاد، گل شاه پسند را در گلدان و در فضای منزل نیز می توان نگهداری کرد، اما باید توجه داشته باشید که شاه پسند را باید در محیطی آفتابگیر قرار دهید تا مداوم شاهد گلدهی آن باشید.

گل های شاه پسند دارای شهدی است که مورد علاقه ی مگس ها و پروانه ها می باشد و در هر مکانی که این گیاه را نگهداری کنید پس از مدتی شاهد حضور این حشرات خواهید بود.

در باغچه می توانید چندین گیاه شاه پسند را در کنار یکدیگر بکارید و فضای سبز زیبایی را ایجاد نمایید.

روش نگهداری گل شاه پسند

مشخصات گل شاه پسند:

نام انگلیسی: verbena

نام علمی: Lantana camara

زیستگاه: نواحی گرمسیری آفریقا و آمریکا

شکل ظاهری برگها: ساقه های این گیاه تیغ دارد و دارای شیره ای است که اگر در تماس مستقیم با پوست قرار بگیرد ایجاد حساسیت می کند.

برگهای گیاه شاه پسند همیشه سبز و تخم مرغی شکل و دارای رگبرگهایی برجسته می باشد.

شکل ظاهری گل ها: گل هایی بشکل خوشه ای که از شکوفه های کوچک تشکیل شده و رنگ آن حالت ماورا بنفش دارد و متشکل از رنگ های سفید، زرد، قرمز، نارنجی، صورتی، بنفش است. گل های زیبای این گیاه جذب کننده ی پروانه ها می باشد.

شرایط نگهداری گل شاه پسند:

آبیاری:

شاه پسند گیاهی مقاوم است و لازم نیست بیش از حد این گیاه را آبیاری نمایید زیرا از میزان گلدهی آن کاسته می شود.

البته در روزهای گرم تابستان که گیاه را در معرض نور خورشید قرار می دهید باید سعی کنید آن را بطور منظم آبیاری کنید زیرا برگهای آن شل و بیحال می شود.

نور:

شاه پسند به شدت به نور مستقیم خورشید علاقمند است بطوریکه اگر از نور محرومش کنید گل نمی دهد و برگهایش زرد می شود، پس حتما روزی پنج تا شش ساعت گیاه را در معرض نور خورشید قرار دهید تا شاداب و سرحال و پر گل باشد.

خاک:

شاه پسند گلی بسیار قانع است و حتی در خاک هایی که ضعیف هستند نیز رشد می کند و بهترین خاک برای رشد و پرورش آن خاک باغچه می باشد.

اگر دسترسی به خاک باغچه ندارید می توانید از ترکیب خاک برگ و ورمی کمپوست برای پرورش گل شاه پسند استفاده نمایید.

گل شاهپسند

کود:

در فصل رشد و دو ماه یکبار گیاه را تغذیه نمایید.

اگر شاه پسند را در فضای آزاد نگهداری می کنید یا در باغچه کاشته اید می توانید به منظور تقویت آن از کود دامی استفاده نمایید.

اما اگر گل شاه پسند را در گلدان کاشته اید و در فضای داخل خانه نگهداری می کنید می توانید از کود گیاهان زینتی و کود گلدهی به منظور رشد و گلدهی بهتر آن استفاده کنید.

ازدیاد:

شاه پسند از طریق قلمه ی ساقه و بذر به راحتی تکثیر می شود.

زمان گلدهی:

شاه پسند در فصل های گرم سال از اواخر فصل بهار تا اواسط فصل پاییز به گل می نشیند.

در مناطقی که دارای آب و هوای گرم است، شما می توانید در چهار فصل سال شاهد گلدهی شاه پسند باشید.

دوستان عزیز هر سوالی در زمینه شرایط نگهداری انواع گیاهان آپارتمانی و گیاهان فضای آزاد داشتید می توانید در بخش نظرات مجله خبری ژولی پولی بپرسید. کارشناسان بخش گل و گیاه به سوالات شما، پاسخ تخصصی خواهند داد و می توانید از مشاوره رایگان گل و گیاه به صورت آنلاین برخوردار شوید.