غذای خانگی سه سار چیتگر

بیوگرافی ماریس کوند نویسنده فرانسوی+ عکس - ژولی پولی

بیوگرافی ماریس کوند نویسنده فرانسوی+ عکس

بیوگرافی ماریس کوند نویسنده فرانسوی+ عکس

16 خرداد 1400

بیوگرافی ماریس کوند نویسنده فرانسوی+ عکس را در مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

ماریس کوند متولد فوریه ۱۱، ۱۹۳۷ است فرانسه رمان نویس، منتقد و نمایشنامه نویس از فرانسه در خارج از کشور بخش و منطقه از جزیره گوادلوپ . کده بیشتر به خاطر رمان Ségou (1984–۸۵) شناخته شده است.

رمان های او دیاسپورای آفریقا را که ناشی از برده داری و استعمار در کارائیب است کشف می کنند. رمان های او که به زبان فرانسه نوشته شده است ، به انگلیسی ، آلمانی ، هلندی ، ایتالیایی ، اسپانیایی ، پرتغالی و ژاپنی ترجمه شده است.

او برنده جوایز مختلفی از جمله Grand Prix Littéraire de la Femme (1986) ، Prix ​​de l’Académie francaise (1988) ،  Prix ​​Carbet de la Carraibe 1997 و برنده جایزه جدید در ادبیات (۲۰۱۸) برای او کار می کند.

اوایل زندگی ماریس کوند:

وی به عنوان ماریس بوکولون در پوآنته پیتر ، گوادلوپ متولد شد ، وی کوچکترین فرزند از میان هشت فرزند بود.

ماریس کاند در مصاحبه ای با عنوان “من با جزیره خود صلح کردم” جنبه هایی از زندگی اولیه خود را بازگو می کند. کوندی والدین خود را به عنوان اولین مربیان سیاه پوست در گوادلوپ توصیف می کند.

مادر کاند ، ژان کویدال ، مدرسه دخترانه خود را اداره کرد.

پدر کاند ، آگوست بوکولون که قبلاً یک مربی بود ، بانک کوچک “Le Caisse Coopérative des prêts” را تأسیس کرد که بعداً به “La Banque Antillaise” تغییر نام یافت.

پدر کوند ، آگوست بوکولون از ازدواج اولش دو پسر داشت ، سرژ و آلبرت. سه خواهر کونده ، آنا ، ژان و ژیلت نام دارند. چهار برادر او آگوست ، ژان ، رنه و گای نام دارند. تولد کونده ۱۱ سال پس از گای ، وی را به عنوان کوچکترین فرزند از میان هشت فرزند درآورد.

کونده متولد شد در حالی که مادرش ۴۳ بود، و پدر او ۶۳٫ بود  را کوند خودش به عنوان “بچه لوس”، که او به پدر و مادرش سن بالا ویژگی ها، و سن شکاف بین او و خواهر و برادر او را توصیف .

کده نوشتن را از سنین پایین آغاز کرد. قبل از ۱۲ سالگی او یک نمایش نامه یک نفره و یک نفره نوشته بود. این نمایش نامه به عنوان هدیه ای برای تولد مادرش ژان کویدال نوشته شده است.

وی پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان ، از سال ۱۹۵۳ تا ۱۹۵۵ در Lycée Fénelon شرکت کرد. کاند پس از دو سال حضور در مدرسه اخراج شد.

در عوض کوندی تحصیلات خود را در دانشگاه پاریس سوم ( سوربن نوول ) در پاریس ادامه داد. در طول حضورش ، او به همراه دیگر سرخپوستان غربی باشگاه لوئیس-کارلوس پرستس را تأسیس کرد.

زندگی  شخصی ماریس کوند:

در سال ۱۹۵۹ ، کونده در تمرین Les Nègres / The Black ها توسط ژان جنت شرکت کرد ، جایی که با مادادو کونده بازیگر اهل گینه دیدار می کرد .

در آگوست ۱۹۵۹ با ممدو کونده ازدواج کرد.

آنها سرانجام چهار فرزند با هم داشتند.

در نوامبر ۱۹۵۹ روابط زوجین تیره شد و کانده به ساحل عاج نقل مکان کرد ، جایی که یک سال در آنجا تدریس می کرد.

در هنگام بازگشت کانده برای تعطیلات ، وی از طریق گروهی از دوستان مارکسیست از نظر سیاسی آگاه شد . دوستان مارکسیست کوند بر او تأثیر می گذارد تا به غنا برود .

بین سالهای ۱۹۶۰ و ۱۹۷۲ وی در گینه ، غنا از آنجا که به دلیل سیاست در ۱۹۶۰s از آنجا اخراج شد و سنگال تدریس کرد .

در سال ۱۹۷۳ وی به پاریس بازگشت و در پاریس هفتم (ژوسیو) ، ایکس (نانتر) و ایل (سوربن نوول) به تدریس ادبیات فرانکوفون پرداخت .

در سال ۱۹۷۵ ، وی کارشناسی ارشد و دکترای خود را به پایان رساند. در سوربن نوول پاریس در ادبیات تطبیقی ​​، کلیشه های سیاه را در ادبیات کارائیب بررسی می کند.

در سال ۱۹۸۱ ، او و کونده طلاق گرفتند ، که مدتها از هم جدا شده بودند. سال بعد با ریچارد فیلکوکس ، مترجم انگلیسی زبان اکثر رمانهایش ازدواج کرد.

او تا نزدیک به ۴۰ سالگی اولین رمان خود را به نام ” هرماخون” منتشر نکرد زیرا او به خود اعتماد نداشت و جرات ارائه نوشتن خود به دنیای خارج را نداشت.”

با این حال ، کوند تا زمان انتشار سومین رمان خود ، سگو (۱۹۸۴) به عنوان نویسنده معاصر کارائیب به شهرت فعلی خود نمی رسید .

به دنبال موفقیت Ségou ، در سال ۱۹۸۵ به کوندی بورس تحصیلی فولبرایت برای تدریس در ایالات متحده اعطا شد . وی در سال ۱۹۹۵ استاد ادبیات فرانسه و فرانکوفون در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک شد.

کوند در دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی تدریس کرده است .

UCLA ، سوربن ، دانشگاه ویرجینیا و دانشگاه نانتره . وی در سال ۲۰۰۵ از تدریس بازنشسته شد.