غذای خانگی سه سار چیتگر

اکران نوروزی فیلم هفته ای یک بار آدم باش+بیوگرافی - ژولی پولی

اکران نوروزی فیلم هفته ای یک بار آدم باش+بیوگرافی

اکران نوروزی فیلم هفته ای یک بار آدم باش+بیوگرافی

11 فروردین 1400

اکران نوروزی فیلم هفته ای یک بار آدم باش+بیوگرافی را در قسمت بیوگرافی هنرمندان مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

به گزارش ژولی پولی فیلم سینمایی هفته ای یک بار آدم باش در لیست اکران های نوروزی سال ۱۴۰۰ قرار گرفته است.

هفته‌ای یک‌بار آدم باش فیلمی به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی، نویسندگی پویا مهدوی‌زاده و تهیه‌کنندگی مستانه مهاجر محصول سال ۱۳۹۹ است.

بازیگران

بازیگرنقش
پژمان جمشیدیعلی
پژمان بازغیمانی
رعنا آزادی ور
ساغر قناعت
علیرضا استادی
شیرین یزدان بخش
هوشنگ رادی پور
ترنم کرمانیان

عوامل فیلم

کارگردانشهرام شاه‌حسینی
تهیه‌کنندهمستانه مهاجر
نویسندهپویا مهدوی‌زاده
بازیگرانپژمان جمشیدی

رعنا آزادی‌ور
ساغر قناعت
علیرضا استادی
شیرین یزدان‌بخش
هوشنگ رادی‌پور
ترنم کرمانیان

پژمان بازغی

موسیقیمسعود سخاوت‌دوست
فیلم‌بردارساعد نیک‌ذات
تدوین‌گرمیثم مولایی
توزیع‌کنندهفیلمیران
تاریخ‌های انتشار۲۷ اسفند ۱۳۹۹
مدت زمان۹۸ دقیقه
کشورایران
زبانفارسی

تاریخچه سینما

برادران لومیر در سال ۱۸۹۵ سینماتوگراف را اختراع کردند، اما نمی‌توان این دو برادر فرانسوی را یگانه مخترعانی دانست که به پیدایش سینما کمک کردند. پیدایش سینما و فن فیلمبرداری خود مرهون پیشرفت‌های بسیار زیادی هم در عرصهٔ تکامل نگاتیو و هم تکامل دستگاه‌های اولیه عکاسی بود، به‌طوری‌که نمی‌توان قاطعانه از یک نفر به‌عنوان مخترع سینما نام برد. دستگاه‌هایی همچون کینتوسکوپ ساخته توماس ادیسون، ویتاسکوپ و بایوسکوپ همگی در پیدایش دستگاه سینماتوگراف مؤثر بوده‌اند.

برادران لومیر خود ده‌ها فیلم کوتاه ساختند که همهٔ آن‌ها صرفاً از یک نما تشکیل می‌شد و قطع و وصل و تدوین در آن‌ها وجود نداشت. از جملهٔ این فیلم‌ها می‌توان به «ورود قطار به ایستگاه» که به عنوان اولین فیلم ساخته شده به دست بشر محسوب می‌شود، «خروج قایق از لنگرگاه»، «غذا خوردن کودک» و «خروج کارگران از کارخانه» اشاره کرد.

پس از لومیرها، ژرژ مه‌لیس باعث تکامل فن سینما شد. دیدگاه مه‌لیس نسبت به سینما دیدگاهی تئاتری بود. او پرده‌های گوناگونی از نمایش را فیلمبرداری می‌کرد و سپس این پرده‌ها را به یکدیگر متصل می‌کرد. ژرژ مه‌لیس همچنین پدیدآورنده فن تروکاژ در سینماست.

پس از مه‌لیس، ادوین اس پورتر باعث تکامل بنیادین و ساختاری سینما شد. او با ساختن فیلم‌های «زندگی آتش‌نشان آمریکایی» و «سرقت بزرگ قطار» سینما را به عنوان پدیده‌ای که امروزه می‌شناسیم معرفی کرد. سینمای پورتر دیگر ارتباطی به تئاتر نداشت، بلکه به هنری مستقل و جدید تبدیل شده بود. پورتر، پیشگام فن تدوین فیلم نیز می‌باشد. راهی که او در سینما آغاز کرد در نهایت به سینمای داستان‌گوی هالیوود منجر شد.