غذای خانگی سه سار چیتگر

پتوس یکی از گیاهان سایه دوست و مقاوم آپارتمانی-پتوس- پوتوس- گیاه تصفیه کننده هوا- گیاه آپارتمانی

پتوس یکی از گیاهان سایه دوست و مقاوم آپارتمانی

پتوس یکی از گیاهان سایه دوست و مقاوم آپارتمانی

12 شهریور 1397

امروز سایت ژولی پولی در راستای مبحث گیاهان آپارتمانی، قصد دارد در رابطه با گیاه پتوس که همانند گندمی یک تصفیه کننده خوب برای هوای محیط است، صحبت کند. با ما همراه باشید:

این گیاه با نام انگلیسی Pothos ونام علمی Epipremnum aureum شناخته شده است. پوتوس از خانواده شیپوری و زیستگاه آن قسمت جنوب شرق آسیا و جزایر سلیمان در اقیانوسیه می باشد.

انواع پتوس: پتوس ابلق، پتوس سبز، پتوس طلایی، پتوس مینیاتوری، پتوس سفید

نکته های قابل توجه در رابطه با پوتوس:

این گیاه منواکسید کربن موجود در هوا را از بین می برد و هوایی سالم را به شما هدیه می دهد. اگر می خواهید این گیاه زیبا بنظر برسد، آن را هم مانند گندمی در گلدان های آویز قرار دهید.

شرایط نگهداری گیاه پتوس:

نور مناسب:

این گیاه به سایه روشن علاقه مند است، زیرا نور مستقیم خورشید برگ های آن را سوزانده و آن را از بین می برد.

آبیاری:

هفته ای دو تا سه بار آبیاری در تابستان و یک بار در زمستان برای پتوس مناسب است.( توجه داشته باشید که در هنگام آبیاری خاک باید کاملا خشک شده خشک باشد.)

گیاه آپارتمانی پتوس

 

میزان رطوبت:

در نقاط نیمه خشک یا کم باران این گیاه مقاومت خوبی دارد و اگر میزان رطوبت هوا بالا باشد، میزان رشد برگ ها بسیار زیاد می شود، غبارپاشی و اسپری آب در شادابی و طراوت این گیاه تاثیر بسزایی دارد.

تغذیه مناسب برای گیاه:

کود کامل گیاهان مناسب ترین گزینه برای گیاه می باشد که هر دو هفته تا یک ماه یکبار می توانید از آن استفاده نمایید.

دمای مناسب برای نگهداری پتوس:

مقاومت این گیاه همانند گندمی در برابر هوای سرد چشم گیر است، اما در فصل زمستان پتوس تنها تا دمای ۱۰درجه سانتی گراد را تحمل می کند و در تابستان دمای آن باید کمتر از ۲۴ درجه سانتی گراد باشد، یعنی میانگین کلی دما برای گیاه مابین ۱۶ الی ۲۴ درجه سانتیگراد برای کل فصول سال است.

روش تکثیر گیاه پتوس:

روش مناسب تکثیر گیاه پتوس، قلمه زدن می باشد و مناسب ترین زمان برای این کار فصل بهار است.

در پایان:

شما عاشقان و پرورش دهندگان گل و گیاه، اگر می خواهد یک گیاه جذاب، شیک، زبیا، آپارتمانی، سایه دوست و مقاوم داشته باشید، پتوس یکی از بهترین گزینه ها برای شماست.