غذای خانگی سه سار چیتگر

۷ راه تشخیص هندوانه رسیده شب یلدا - ژولی پولی

۷ راه تشخیص هندوانه رسیده شب یلدا

۷ راه تشخیص هندوانه رسیده شب یلدا

23 آذر 1400

فرقی نمی کند که شب اول زمستان (شب یلدا) باشد و بخواهید یک هندوانه ی شیرین و قرمز برای دورهمی خانوادگی خود خریداری کنید یا تابستان باشد و بخواهید یک هندوانه ی نوبرانه بخرید، در هر صورت خرید یک هندوانه بی رنگ و رو که شیرین هم نیست می تواند حسابی توی ذوقتان بخورد.

ایرانیان اکثرا دوست دارند خودشان را کارشناسان تشخیص هندوانه رسیده و قرمز و شیرین معرفی کنند و به راحتی می توانند هندوانه مرغوب و خوب را از روی پوست آن تشخیص دهند.

اگر شما هم تمایل دارید کارشناس هندوانه شوید و با راه های تشخیص هندوانه شیرین و خوب برای شب یلدا آشنا شوید با ما همراه باشید تا شما را با ۷ راه برای تشخیص هندوانه رسیده آشنا کنیم.

هندوانه خوب برای شب یلدا

۷ راه تشخیص هندوانه رسیده:

۱)هندوانه خوب نباید شکستگی، له شدگی و فرو رفتگی روی سطح پوستش داشته باشد، یکنواختی و تقارن روی پوست هندوانه اهمیت دارد زیرا نشان دهنده ی این است که از آب و نورخورشید بطور درست برخوردار شده است.

۲)هندوانه باید نسبت به سایزش سنگین باشد، اگر هندوانه وزنش نسبت به اندازه اش کم است یعنی کال است. سنگین بودن وزن هندوانه نشان دهنده رسیده بودن آن می باشد.

۳)رنگ سطح پوست هندوانه را با دقت نگاه کنید، یک طرف آن باید لکه ای زرد رنگ وجود داشته باشد. این لکه زرد رنگ مربوط به سطحی می باشد که با زمین در تماس بوده و آفتاب به آن تابیده و رسیده شده است.

چطور هندوانه رسیده را بشناسیم

۴)اگر رنگ پوست هندوانه براق است و می درخشد، هندوانه نرسیده است. هندوانه رسیده باید رنگش حالت مات داشته و سبز تیره باشد.

۵)از قدیم الایام اکثریت کارشناسان تشخیص رسیده بودن هندوانه به این موضوع اعتقاد دارند که هندوانه رسیده و شیرین باید صدای طبل بدهد. البته تشخیص هندوانه رسیده از طریق ضربه زدن به پوستش کار سختی است!

اگر با بند انگشتانتان به هندوانه ضربه زدید و صدای پر و کامل داد یعنی هندوانه رسیده است و اگر صدای گرفته بدهد هندوانه نرسیده است.

۶)گر هندوانه را به شرط چاقو می خرید توجه داشته باشید باید رنگ داخل هندوانه قرمز روشن و دارای دانه هایی به رنگ سیاه یا قهوه ای تیره باشد. رگه های سفید رنگ و دانه های سفید نشاندهنده ی هندوانه کال است.

۷)به دم هندوانه توجه کنید، اگر دم هندوانه سبز و تازه باشد هندوانه تازه برداشت شده، در صورتیکه اگر دم آن خشک باشد رسیده است.

هندوانه نر بخریم یا ماده

هندوانه ماده بخریم یا نر؟

سالها مردم هندوانه می خریدند بی آنکه بدانند هندوانه اصلا نر و ماده دارد!

هندوانه هایی که شکل ظاهری کشیده تری دارند و بزرگتر هستند نر هستند و بافت آبدارتری دارند، اما هندوانه هایی که شکل ظاهری گرد دارند شیرین هستند و ماده می باشند. هندوانه ماده طعم بهتری دارد و انتخاب مناسب تری برای خرید محسوب می شود.