غذای خانگی سه سار چیتگر

ژولی پولی-شب یلدا-خوراکی های خوشمزه درشب یلدا-شب یلدا چه بخوریم-بهترین خوراکیهای شب یلدا

۷ خوراکی خوشمزه در شب یلدا

۷ خوراکی خوشمزه در شب یلدا

23 آذر 1397

آرام آرام ننه سرما از راه می رسد و ما چه خوباست که به رسم دیرینه ایرانی، شب یلدا از دنیای مجازی و اینستاگرام و تلگرام دست بکشیم و ضیافتی دوستانه و فامیلی ترتیب دهیم و شبی خاطره انگیز را در کنارعزیزانمان سپری کنیم. اگر شما هم در حال آماده کردن سور و سات شب یلدا هستید، ژولی پولی امروز می خواهد شما را با خوراکی ها و تنقلات بلندترین شب سال آشنا کند. با ما همراه باشید:

  • انار: انار پای ثابت میوه های شب یلداست، انار نماد زایش و شادی است و دارایخاصیت های بسیاری است که ما به چند مورد آن اشاره می کنیم: انار سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C  و آهن است، خون را تصفیه می کند،در کاهش کلسترول موثر است، موجب افزایش انرژی و تقویت سیستم ایمنی بدن میشود. در خوردن انار احتیاط کنید یا دانه های آن را کامل بجوید یا از دهانتان خارج کنید زیرا می تواند موجب اختلال در سیستم گوارشی بدن شود. 

انار شب یلدا

  • هندوانه: هندوانه جزو میوه های تابستانی است و گذشتگان بر این باور بودند که خوردن هندوانه در شب یلدا باعث می شود در زمستان هیچ بیماری و سرماخوردگی سمت ما نیاید. این باور هم از ویتامین ها و آنتی اکسیدان های هندوانه نشات می گیرد.بهترین زمان صرف هندوانه بین دو وعده ی غذایی است. افراد سرد مزاج باید از زیاده روی در خوردن هندوانه خودداری کنند.
تزیین هندوانه شب یلدا
  • آجیل: آجیل و تنقلات بخاطر شب نشینی و دورهمی طولانی در شب یلدا همیشه درخوراکی های این شب حضور داشته اند. هر کدام از آجیل های شب یلدا خواص منحصر به فردی دارند و برای تقویت بدن بسیار موثر هستند. آجیل های شیرین همچون توت خشک و انجیر خشک و مویز و برگه زردآلو را جایگزین آجیل های شور کنید.

آجیل شب یلدا

  • سایر میوه های زمستانی: نیازی نیست فقط به هندوانه و انار بسنده کنید و میتوانید در کنار این دو از خوردن سایر میوه های زمستانی همچون پرتقال، سیب، لیموشیرین، خرمالو، ازگیل نیز بهره ببرید.

میوه های زمستانی

  • کدو حلوایی: کدو حلوایی یا کدو تنبل پخته شده که دارای خواص بی شماری است درشب یلدا می تواند بین خوراکی های شما حضور داشته باشد، البته برخی افراد سوپ کدوحلوایی را به عنوان پیش غذا درست می کنند یا کدو حلوایی پخته نشده را تزیین میکنند و به عنوان زیبایی در سفره ی شب یلدا قرار می دهند.

تزیین کدو تنبل

  • لبو: لبو یا چغندر پخته شده خوراکی است که در شب های زمستانی و شب یلدای ایرانیان نقش بسزایی دارد و دارای خواص بی شماری از جمله: تنظیم قند خون، کاهش کلسترول بد، درمان کم خونی، کمک به سلامت پوست، جلوگیری از رشد سلول های تومور و …را می توان نام برد. یک باور قدیمی در مورد لبو وجود دارد که اگر زن و مردی از یک لبو بخورند،عاشق هم می شوند!!

لبو شب یلدا

  • دسرها و شیرینی های خانگی: انواع ژله های هندوانه ای، پاناکوتای انار، باسلوق، پشمک و … جزو خوراکی هایی هستند که درشب یلدا می تواند کام شما را شیرین کند.

دسر شب یلدا


تیم ژولی پولی برای شما دوستان عزیز شب یلدای به یادماندنی را آرزومند است و به شما توصیه می کند در خوردن خوراکی ها و تنقلات این شب طولانی افراط نکنید و سعی کنید شام سبکی را انتخاب کنید تا بتوانید از خوردن سایر خوراکی ها در کنار خانواده ی خود لذت ببرید.