غذای خانگی سه سار چیتگر

۷ خاصیت شگفت انگیز زیتون - خواص زیتون - زیتون - خاصیت های زیتون - ژولی پولی

۷ خاصیت شگفت انگیز زیتون

۷ خاصیت شگفت انگیز زیتون

16 شهریور 1397

سلام دوستان

تیم بزرگ ژولی پولی، امروز قصد دارد مبحثی در رابطه با ۷ خاصیت شگفت انگیز زیتون  را برای شما بازدید کننده ی محترم مطرح کند. اگر شما علاقه ای به خوردن و استفاده از روغن زیتون در طبخ غذاهای خود ندارید، باید بدانید که سخت در اشتباهید و ما امیدواریم با خواندن این مطلب در مصرف زیتون تجدید نظرکنید.

۷ خاصیت شگفت انگیز زیتون:

  1. کمک به سلامت چشمانتان

با مصرف روزانه زیتون به دلیل دارا بودن ویتامین A می توانید از بروز عارضه هایی همچون آب مروارید و آب سیاه در چشمتان جلوگیری نمایید.

  1. تامین آهن مورد نیاز بدن

زیتون یک منبع تولید آهن برای بدن انسان می باشد، به همین منظور می تواند از بروز حالاتی مانند: بی حوصلگی، کوفتگی و سرگیجه و کم خونی دربدن افراد جلوگیری کند.

  1. تقویت و حفاظت از مفاصل

به علت ویتامین E و ماده ای به نام پلی فنول در زیتون، این خوردنی خوش مزه به شخص کمک می کند تا دچارعارضه هایی از قبیل: پوکی استخوان و آرتریت نشود.

7 خاصیت شگفت انگیز زیتون

  1. جلوگیری از بالا رفتن فشار خون در افراد

با قراردادن زیتون در وعده های غذایی روزانه خود می توانید به طور چشمگیری از بروز و ایجاد فشارخون بالا در خود جلوگیری کنید.

  1. جلوگیری از احساس درد با کمک زیتون

زیتون با استفاده از ترکیب اولئوکانتال به شما کمک می کند تا درد جسمیتان را تسکین دهید، استفاده از زیتون به منظور دارویی برای جلوگیری از درد کشیدن از زمان یونان باستان تا کنون مرسوم بوده است.

  1. تقویت پوست و مو با زیتون

زیتون با داشتن اسید اولئیک و اسیدهای چرب مفید برای پوست و مو، ضمن حفظ شادابی و طراوت دائمی در صورت و موی سر از پیری ناشی از پرتو نور خورشید نیز جلوگیری می کند.

  1. حفظ و تثبیت میزان قند خون برای بدن انسان به کمک زیتون

افرادی که مبتلا به بیماری دیابت هستند با مصرف مداوم این ماده ی غذایی می توانند از بالا رفتن سطح قند وآسیب های سخت ناشی از بیماری دیابت در امان باشند.