غذای خانگی سه سار چیتگر

۵ نکته مهم برای نگهداری از کاکتوس ها در زمستان - ژولی پولی

۵ نکته مهم برای نگهداری از کاکتوس ها در زمستان

۵ نکته مهم برای نگهداری از کاکتوس ها در زمستان

6 دی 1397

وقتی فصل زمستان و هوای سرد از راه می رسد دوره استراحت کاکتوس ها شروع می شود. این دوره خواب یا استراحت برای گلدهی و رشد بهتر کاکتوس ها در فصل بهار ضروری می باشد.

اگر شما هم جزو علاقمندان به کاکتوس ها می باشید و هر جا که این گیاهان زیبا و تیغ دار را می بینید به سمت آنها جذب می شوید. امروز با بخش گیاهان آپارتمانی تیم ژولی پولی همراه باشید تا با توجه به شرایط آب و هوایی، شما را با ۵ نکته ی مهم برای نگهداری از کاکتوس ها در زمستان آشنا کنیم:

  • آبیاری بیش از حد کاکتوس ها در فصل زمستان ممنوع

زمستان فصل خواب زمستانی و استراحت کاکتوس هاست، آبیاری بیش از حد در این فصل، حکم سم را برای آنها دارد و چون در این فصل کاکتوس ها آب را جذب نمی کنند، آبیاری بی اندازه موجب پوسیدگی ریشه ی آنها می شود. سعی کنید میزان آبیاری را به حداقل میزان ممکن برسانید، البته اندازه گیاه، سایز گلدان، دمای محیط جزو معیارهایی هستند که در میزان آبیاری دخیل می باشند. برخی کاکتوس ها به طور کلی در فصل زمستان به آبیاری نیاز ندارند. البته باید دقت داشته باشید که اگر خاک بیش از اندازه خشک شود می تواند آسیب جدی به ریشه گیاه وارد کند.

  • در فصل زمستان هم کاکتوس ها به نور نیاز دارند

برخی با انتقال کاکتوس ها از حیاط یا تراس به داخل خانه، کلا نور آنها را قطع می کنند و آنها را در بخشی بی نور و تاریک در خانه قرار می دهند. درست است که کاکتوس ها در هوای سرد استراحت می کنند ولی این گیاهان تیغ دار و زیبا حتی در فصل زمستان هم به محیطی پر نور نیاز دارند.

نگهداری از کاکتوس ها در زمستان
  •  کوددهی را در فصل زمستان متوقف کنید

به طور کلی گیاهان و کاکتوس ها در زمان استراحت و خواب زمستانی نیاز به تغذیه و کوددهی ندارند. در هوای سرد کود دادن را متوقف کنید و و در فصل های رشد کاکتوس ها را با کود مخصوص کاکتوس تغذیه کنید.

  • در زمستان حواستان به آفت ها و علائم بیماری زا باشد

درست است که در فصل زمستان کاکتوس ها در حال استراحت هستند ولی بی توجهی به آنها می تواند موجب ایجاد آفت و قارچ در آنها شود. اگر آنها را از بیرون به داخل خانه منتقل می کنید از سلامت گیاهان دیگر مطمئن شوید سپس آنها را در کنار هم قرار دهید. حواستان به میزان آبیاری آنها باشد چون آبیاری بیش از حد می تواند موجب ایجاد قارچ و پوسیدگی ریشه شود.

  • دمای لازم برای به خواب رفتن کاکتوس ها

با شروع هوای سرد و فصل زمستان کاکتوس ها به خواب زمستانی می روند، البته باید توجه داشته باشید که اگر از کاکتوس ها در فضای آزاد نگهداری می کنید پایین رفتن دما به زیر صفر موجب یخ زدگی آنها می شود (به دلیل اینکه بیشتر بافت کاکتوس ها و ساکولنت ها آب است) دمای بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتی گراد موجب به خواب رفتن آنها می شود.

دو نکته را در مورد دمای کاکتوس ها در هوای سرد در نظر داشته باشید:

  1. اگر کاکتوس ها را در خانه نگهداری می کنید آنها در دمای نرمال خانه به خواب نمی روند پس آنها را در جای خنک نگهداری کنید.
  2. اگر کاکتوس ها را در فضای آزاد نگهداری می کنید بر روی آنها از پوشش های پلاستیکی استفاده کنید که از یخ زدگی آنها جلوگیری کنید.