غذای خانگی سه سار چیتگر

۵ خاصیت شگفت انگیز عسل برای درمان بیماریها - ژولی پولی

۵ خاصیت شگفت انگیز عسل برای درمان بیماریها

۵ خاصیت شگفت انگیز عسل برای درمان بیماریها

14 آذر 1398

شما می توانید در بسیاری از بیماری ها عسل را به جای داروهایی که اغلب تولید مسمومیت و سبب ناراحتی های مختلف می کنند استعمال نمایید بدون اینکه ضرری متوجه شما شود.

امروز قصد داریم شما دوستان عزیز را با ۵ خاصیت شگفت انگیز عسل در درمان بیماریها آشنا کنیم:

خواص عسل برای قلب:

قند عسل عنصر بسیار لازم برای انقباض ماهیچه های قلب بوده و در موقعی که این عضو زیاد کار کرده و خسته است مفید است و به جای دارو می تواند شریان های قلب را گشاد نماید تا بهتر خون جریان یابد و وظیفه خود را بهتر انجام دهد.

یکی از آزمایشگاه های آلمان محلولی از عسل تهیه نموده است که برای بعضی از بیماران قلبی که احتیاج فوری به درمان دارند استعمال می شود.

عسل روی ماهیچه های قلب تاثیر خاصی دارد و در آنژین قلبی و آنفاکتوس بسیار مفید است و در واقع داروی مخصوص قلب محسوب می شود که این قبیل بیماران می توانند بخوبی از آن استفاده نمایند.

خاصیتهای شگفت انگیز عسل

خواص عسل برای کبد:

بر خلاف تصور که فکر می کنند عسل تولید بیماری حساسیت می نماید، هیچگونه اثر بدی روی کبد ندارد، بخصوص که این عضو مقدار زیادی قند (گلوکز و لوولوز) لازم دارد تا آن را به شکل گلی کوژن در خود ذخیره نماید و طبق احتیاج به مصرف بدن برساند.

طبق آزمایش های دقیق عسل اثرات خوبی روی بیماری های کبد و خستگی های جسمی و دماغی دارد و همچنین پس از بیماری های مهم برای تقویت و رفع دوره نقاهت بسیار مفید است.

خواص عسل برای معده:

عسل التیام بخش جراحات است و روی مخاط را مانند پانسمان مستور می دارد و مانع از زیادی ترشح معده می شود.

دکتر لونسون در مسکو روی ۲۹ نفر بیمارانی که زخم معده داشتند با استعمال مقدار زیادی عسل بدون اینکه تغییری در رژیم غذایی آنها بدهد در عرض چهار تا پنج روز اثر خوبی ملاحظه نموده است و پس از ۱۰ روز درمان ۲۰ نفر از بیماران دیگر هیچگونه درد معده ای نداشتند و در ۹ نفر دیگر بهبودی کامل حاصل شده بود و با معاینه رادیوسکوپی در ۷ نفر زخم معده بکلی از بین رفته و سایرین در جریان بهبودی بودند.

اگر بعضی اشخاص خوردن آن را به مقدار زیاد نمی توانند تحمل کنند، بهتر است مخلوط عسل را با آب یا آبمیوه مصرف کنند تا دچار دل بهم خوردگی و تهوع نشوند.

درمان بیماریها با عسل

خواص عسل برای روده ها:

نطر به اینکه عسل ضدعفونی کننده است، میکروب ها و موجودات موذی روده ها را از بین می برد.

بطور کلی عسل برای روده ها بسیاری مفید است و در رفع بیماری های مختلف و خستگی روده قابل مصرف می باشد.

خواص عسل برای بی خوابی:

چون عسل روی بدن و اعصاب و مخصوصا اعصابی که در بی خوابی سهم بسزایی دارند اثر مسکن دارد و برای ایجاد خواب مفید است و از داروهای خواب آور که ممکن است عوارض نامطلوب داشته شخص را مسموم نماید به مراتب مفیدتر است.

ما در زیر یک معجون خواب آور با عسل را به شما معرفی می کنیم:

سه قاشق مرباخوری از سرکه سیب را در ۲۰۰ گرم عسل مخلوط نمایید و قبل از تایم خواب دو قاشق مرباخوری از این معجون را بخورید. این معجون تاثیر بسزایی در رفع بی  خوابی دراد.

عسل در درمان کم خونی، بیماران مبتلا به سل، ورم مثانه، ورم پروستات، برونشیت، زکام، آسم، سنگ مثانه، سینوزیت و … موثر است و برای تقویت عضلات در ورزشکاران بسیار مفید است.

۷ خاصیت شگفت انگیز زیتون