غذای خانگی سه سار چیتگر

یاد بگیرید محترمانه نه بگویید-نه گفتن- نه گفتن-چطور نه بگوییم- پیش به سوی موفقیت- ژولی پولی

یاد بگیرید محترمانه نه بگویید

یاد بگیرید محترمانه نه بگویید

28 شهریور 1397

وقتی اولویت های زندگی شما مشخص نیست، خیلی ساده است که به هر در خواستی پاسخ مثبت دهید. وقتی بینش آگاهانه و غنی و آینده نگری برای گذراندن روزهایتان ندارید، و تصویری واضح از نتیجه آن ندارید که به شما کمک کند تا روزتان را با دقت بگذارنید، برای دیگران سخت نیست که خواسته های خود را به شما تحمیل کنند. در مورد بزرگترین اهداف زندگی تان راه حل مشخصی داشته باشید و سپس یاد می گیرید با احترام نه بگویید.

حکیم چینی چوانگ ژو داستان مردی را گفت که شمشیرهای مهاراجه را آهنگری می کرد، حتی در سن نود سالگی، کارهایش با درستی و دقتی استثنایی انجام می شد. مهم نبود که چقدر مشتری دارد، او هرگز کوچکترین خطایی مرتکب نمی شد. یک روز مهاراجه از پیرمرد پرسید:(این استعداد خدادادی است یا فن ویژه ای به کار می بری تا این نتایج قابل ملاحظه را به دست می آوری؟) شمشیرساز پاسخ داد، (به خاطر تمرکز بر ضروریات است. وقتی ۲۱ ساله بودم مرا به کارگاه آهنگری شمشیرسازی بردند. من به هیچ چیز دیگری دقت نمی کردم. اگر چیزی به جز شمشیربود، کوچکترین توجه و نگاهی به آن نمی کردم. درست کردن شمشیر تنها توجه و هدف اصلی من بود. من تمام انرژی را که قرار بود صرف چیز دیگری کنم، تنها روی هنر خود گذاشتم. راز موفقیت من این است.)

یاد بگیرید محترمانه نه بگویید

موفق ترین افراد تنها بر(برتری) که دارند تمرکز می کنند، به این معنی که بر چیزهایی که بهترین شکل انجام می دهند و فعالیت هایی که تاثیر زیادی دارند تا زندگی کاری خود را پیشرفت دهند متمرکز می شوند. اگر فقط به مسائل مهم توجه شود، می بینید که نه گفتن به مسائل بی اهمیتی که می خواهند توجه ها را به خود جلب کنند آسان است. میکاییل جردن بهترین بسکتبالیست تاریخ در مورد قراردادهایش هیچ کاری نداشت، او وقت و انرژی اش را روی آنچه که به بهترین شکل  می توانست انجام شود می گذاشت: بازی بسکتبال. هر چیز دیگری را به دستیارانش محول می کرد. بزرگ جاز، لویس آرمسترانگ وقت خود را صرف فروش بلیط برای کنسرت هایش نمی کرد. او فقط روی استعدادش در نواختن ترومپت تمرکز می کرد.

نه گفتن به غیر ضروری ها وقت بیشتری به شما می دهد که برای چیزهایی وقت بگذارید که زندگی شما را بهبود بخشد و کمک کند تا آنچه را که احساس می کنید باید از خود بگذارید، آن را انجام دهید.

دوستان عزیز سایت ژولی پولی بیایید در درجه ی اول برای خود و هدفتان ارزش قائل شوید و با تمرکز روی اولویت های خود محترمانه به دیگران نه بگویید تا پیشرفت کنید.

برگرفته از نوشته های رابین شارما