غذای خانگی سه سار چیتگر

چکار کنیم شربت تخم شربتی ته نشین نشود؟+ علت ته نشین نشدن تخمه شربتی - ژولی پولی

چکار کنیم شربت تخم شربتی ته نشین نشود؟+ علت ته نشین نشدن تخمه شربتی

چکار کنیم شربت تخم شربتی ته نشین نشود؟+ علت ته نشین نشدن تخمه شربتی

28 اردیبهشت 1399

چکار کنیم تا شربت تخم شربتی ته نشین نشود؟، روشی برای معلق ماندن تخم شربتی در آب وجود دارد؟، چطور یک شربت تخم شربتی مجلسی درست کنیم؟

ما در بخش نکات آشپزی ژولی پولی شما را با تکنیکی آشنا می کنیم که از ته نشین شدن تخم شربتی در آب جلوگیری می کند و شربت تخم شربتی خانگی شما شبیه شربت تخم شربتی شرکتی و کارخانه ای شود.

مشاهده نمایید: بهترین روش برای کبابی کردن بادمجان و جدا کردن پوست آن

طرز تهیه شربت تخم شربتی:

شربت تخم شربتی یکی از بهترین نوشیدنی های ایرانی در روزهای گرم تابستانی است که موجب رفع عطش و گرمازدگی می شود و دارای خواص متعددی است که از آن جمله می توانیم به میزان بالای کلسیم آن اشاره کنیم.

درست کردن شربت تخم شربتی کار سختی نیست و به راحتی می توانید آن را در منزل تهیه نمایید و برای پذیرایی از مهمانان یا اعضای خانواده ی خود استفاده نمایید.

حتی مصرف شربت تخم شربتی در ایام ماه مبارک رمضان و در وعده سحری بسیار سفارش شده است، زیرا دانه های لعابدار تخم شربتی چند برابر وزن خود آب نگه می دارند و می توانند به روزه دار در زمان تشنگی کمک کنند.

تخم شربتی جزو دانه های لعابدار است که وقتی در مجاورت آب قرار می گیرد لعاب می دهد و در اطراف آن هاله ای ژله ای ایجاد می شود.

برای تهیه شربت تخم شربتی می توانید تخم شربتی را از عطاری یا سایر فروشگاه ها خریداری نمایید و به ازای هر یک لیوان آب یک قاشق تخم شربتی را با آب بشویید و با آب ترکیب کنید.

چندین ساعت ترکیب تخم شربتی و آب را در یخچال قرار دهید تا تخم شربتی در آب لعاب دهد و به شربت مذکور اندکی شکر و آبلیموی تازه، گلاب، زعفران اضافه کنید تا یک شربت تمام عیار تهیه شود.

مشاهده نمایید: طرز تهیه شربت تخم شربتی مجلسی

دلیل ته نشین نشدن شربت تخم شربتی

چکار کنیم شربت تخم شربتی ته نشین نشود؟

اما یکی از دغدغه هایی که اکثریت افرادی که شربت تخم شربتی را دوست دارند این است که چرا تخم شربتی ها در زیر آب ته نشین می شوند و آیا می توان کاری انجام داد که تخم شربتی در آب معلق بماند.

تخم شربتی ها را در یک ظرف بریزید و اندکی آب سرد روی آن بریزید و چندین بار از آب پر و خالی کنید تا خار و خاشاک آن از بین برود.

در یک پارچ آب خنک بریزید و به آن شکر اضافه کنید تا شکر در آب حل شود و شیرین شود، در صورت تمایل می توانید گلاب و کمی آبلیمو نیز به آن اضافه کنید.

سپس تخم شربتی های شسته شده را به پارچ که شامل آب و شکر و گلاب و آبلیمو می باشد، اضافه نمایید و با یک قاشق هم بزنید تا یک شربت یکنواخت ایجاد شود.

حدود سه تا چهار ساعت شربت تخم شربتی را در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود و آماده سرو کردن شود.

با تکنیک گفته شده در بالا تخم شربتی در آب معلق می شود و در آب ته نشین نمی شود.

شربت تخم شربتی که در بالا به آن اشاره کردیم مشابه شربت های تخم شربتی آماده می شود که در مغازه ها به فروش می رسد.

**تکنیک معلق ماندن تخم شربتی در آب بطور خلاصه این  است که اول آب را شیرین کنید و سپس دانه های تخم شربتی شسته شده را به آن اضافه نمایید و هم بزنید.