غذای خانگی سه سار چیتگر

چکار کنیم سویا در غذا بو ندهد؟+ بهترین روش مزه دار کردن سویا - ژولی پولی

چکار کنیم سویا در غذا بو ندهد؟+ بهترین روش مزه دار کردن سویا

چکار کنیم سویا در غذا بو ندهد؟+ بهترین روش مزه دار کردن سویا

13 اسفند 1397

خاصیت شگفت انگیز سویا بر هیچکس پوشیده نیست، در این چند سال اخیر رسانه ها به کرات به خواص آنتی اکسیدانی، اسیدهای آمینه، امگا ۳، پروتئین بالا و …  این دانه ی روغنی اشاره کرده اند.

سویا این روزها به صورتهای مختلف سویا سس، شیر سویا، توفو، سویا آجیلی، کنجاله سویا و … مورد استفاده قرار می گیرد.

بخصوص گیاه خواران و افرادی که گوشت برای سلامتیشان مضر است می توانند از سویا به عنوان جایگزینی برای گوشت استفاده نمایند.

در صورت تمایل مشاهده کنید: بهترین روش کبابی کردن بادمجان و جدا کردن پوست آن

کنجاله سویا که برای استفاده در غذا مورد استفاده قرار می گیرد، باب طبع برخی افراد نیست و بعضی از مردم بر این باور هستند که بو و طعم سویا موجب آزردگی خاطرشان می شود.

در صورتیکه اگر فوت و فن های لازم آشپزی را بلد باشید می توانید به راحتی از سویا در انواع و اقسام غذاها استفاده کنید و در این روزها که قیمت گوشت بالا رفته است دیگر نگران نباشید که از پروتئین محروم شده اید.

اکثریت خانمهای خانه دار برای اینکه نمی توانند بوی سویا را بگیرند و طعم خوبی به آن بدهند، از مصرف سویا در تهیه غذاها خودداری می کنند. 

خانم ها حق دارند زیرا اکثریت کودکان و نوجوانان از غذاهایی که بوی نامطبوع داشته باشند امتناع می کنند و اگر از سویا در غذا استفاده کنند فرزندانشان غذا را نمی خورند!

هیچ وقت صورت مسئله را پاک نکنید، زیرا سویا دارای خواص بی شماری است، دنبال حل مسئله باشید، بوی سیر را بگیرید و از آن در غذاهای مختلف استفاده کنید و از خواص آن بهره مند شوید. 

با بخش نکات آشپزی مجله ژولی پولی همراه باشید تا شما را با چند ترفند آشپزی آشنا کنیم که بوی سویا را بتوانید بگیرید و این پروتئین گیاهی را مزه دار کنید و در غذاهای مختلف استفاده نمایید. 

روشهای برای گرفتن بو و مزه دار کردن سویا:

۱ – سویا را در آب گرم به مدت نیم ساعت خیس کنید، سپس در آبکش بریزید تا کاملا آب آن برود. سویا را به همراه پیاز و سیر رنده شده و زردچوبه و دارچین تفت دهید، در این حالت بوی آن از بین می رود و طعم دار می شود.

۲ – سویا را به مدت نیم ساعت در شیر خیس کنید، سپس در آبکش بریزید (برخی اعتقاد دارند خیساندن سویا در شیر موجب می شود تا مزه ی گوشت بگیرد و بوی آن از بین برود.)

۳ – مانند روش اول سویا را در آب گرم خیسانده و در آبکش بریزید، سپس سویا را به همراه پیاز خرد شده  و فلفل دلمه ای و پودر آویشن تفت دهید در این صورت بوی سویا از بین می رود.

۴ – مانند روش اول عمل کرده، سپس سویا را به همراه پیاز خرد شده و عصاره گوشت و رب گوجه فرنگی و زعفران تفت بدهید، در این صورت بوی سویا را احساس نمی کنید.

۵ – بطور کلی زردچوبه، پیاز خرد شده، سیر رنده شده، زنجبیل، آویشن، گشنیز و جعفری خرد شده، فلفل دلمه ای، دارچین موجب از بین بردن بوی سویا و مزه دار کردن آن می شود.  

امیدواریم با استفاده از روش هایی که در بالا گفته شد بوی سویا را از بین ببرید و طعم خوبی به آن ببخشید و بدنتان را از پروتئین گیاهی سویا محروم نکنید و سویا را در پخت غذاهایی همچون: ماکارونی، لازانیا، واویشکا، املت، کتلت، عدس پلو، لوبیا پلو، نخود پلو و … به کار ببرید.