غذای خانگی سه سار چیتگر

چند تفکر اشتباه در مورد عشق - ژولی پولی

چند تفکر اشتباه در مورد عشق

چند تفکر اشتباه در مورد عشق

20 دی 1397

از دوران کهن تا بحال صحیفه ها و کتابهای بسیاری در وصف عشق نوشته شده، ولی بارها دیده شده وقتی  از کسی مفهوم عشق را می پرسیم در جواب آن عاجز می شود و به گفتن چند جمله ی کوتاه مبنی بر دوست داشتن شدید بسنده می کند.

عشق مفهومی گسترده دارد که اگر تا دنیا دنیاست در مورد آن نوشته شود کم است، عشق با هوس و احساس زودگذر متفاوت است و ریشه در وجود آدمی دارد.

همانگونه که خداوند، آدمی را با عشق آفرید… آدمی هم در ریشه وجودیش گرایش به عشق دارد.

عشق انواع مختلف دارد: “عشق به خدا”، “عشق به خانواده”، “عشق عرفانی”، “عشق افلاطونی” و … یا دوست داشتن بیش از حد هر چیز مثل پول، غذا، لباس و …

ما در اینجا می خواهیم به عشقی که موجب شکل گیری بنیان گرم خانواده می شود و در پایان دوره ی نوجوانی و جوانی در وجود آدمیان شکل می گیرد صحبت کنیم که می تواند مسیر زندگی هر آدمی را تغییر دهد.

تاریخ پر است از داستان های عاشقانه که معمولا سختی های زیادی را متحمل شده اند و اکثریت به وصال هم نرسیده اند و ناکام مانده اند. از جمله عشاق تاریخ می توانیم به داستان ها و منظومه های ایرانی اشاره کنیم: “لیلی و مجنون”، “خسرو و شیرین”، “زهره و منوچهر”، “ویس و رامین”، “همای و همایون”، “وامق و عذرا”، “بهرام و گل اندام” و …

I-love-you

ما در این مقاله می خواهیم به چند تفکر اشتباه در مورد عشق اشاره کنیم، با ما همراه باشید…

عشق سن و سال دارد؟ آدمها یکبار عاشق می شوند؟ با یک نگاه عاشق شدن درست است؟

قبل از هر چیزی به این موضوع اشاره کنیم که عشق سن و سال نمی شناسد، بارها جملات زیر را از زبان بزرگترها شنیده ایم:

عشق و عاشقی دیگه از سن و سال من گذشته…
مگه من بچه ام که عاشق بشم…
عشق و عاشقی برای پسرهای جوان و دختربچه هاست…

تکلیف این مورد را همین جا مشخص  کنیم، که عشق و عاشقی سن و سال ندارد. پس اگر تا بحال عاشق نشده اید نگران نباشید از شما هیچ چیز نگذشته و هنوز فرصت دارید، شما هم می توانید این حس ناب و لذت بخش را تجربه کنید و به تکامل و آرامش برسید.

برخی بر این باورند که عشق فقط یکبار در قلب هر شخصی ریشه می کند و اگر ناکام بماند، آن شخص دیگر نمی تواند این حس را تجربه کند و در دفعات بعد فقط دوست داشتن وارد قلبش می شود.

هاروکی موراکامی نویسنده معروف ژاپنی در یکی از کتابهایش به این نکته اشاره می کند که آدمها فقط ۳ بار عاشق می شوند!!

برخی دختران که در عشق و عاشقی ناکام شده اند، این گونه صحبت می کنند که قلب پسرها مثل باند فرودگاه یا کاروانسراست یک دختر خارج می شود و یک دختر وارد!!

روابط-عاشقانه

لطفا عینک بدبینی را از چشمانتان بردارید و به قول سهراب سپهری “چشمها را باید شست جور دیگر باید دید” اگر می خواهید عاشق شوید زیبا به جهان نگاه کنید، عاشقانه به جهان بنگرید، طرز فکر خود را تغییر دهید تا خوبی ها را به سمت خود جذب کنید. با فکر کردن به افکار منفی فقط بعد از هر شکست، یک شکست دیگر را تجربه می کنید یا برای همیشه باید تارک دنیا شوید و بخاطر عشق از دست رفته ی خود حسرت بخورید.

آدمها وقتی دفعه ی اول عاشق می شوند و به هر دلیلی در عشقشان شکست می خوردند، دفعات بعد محتاط می شوند و سعی می کنند با نگاه اول دل نبازند… همین موضوع باعث می شود بهتر فکر کنند و با شناخت بهتری دلبسته شوند، همین دلبستگی با شناخت است که می تواند منجر به تشکیل خانواده و ساختن آینده شود.

پس سعی کنید اگر دفعه ی اول یا دفعه ی چندم است که عاشق می شوید و هدفتان از وارد رابطه شدن ازدواج است، احساسی تصمیم نگیرید و به عقلتان اجازه دهید به دلتان کمک کند و مسیر بهتری را به شما نشان دهد… اگر عقل راهنماییتان کرد و مسیرتان درست بود، حال فرصت عاشقی است و می توانید عاشق شوید و زندگیتان را بسازید.

برخی با خواندن مطالب بالا شروع به خندیدن کرده اند و می گویند مگر عاشقی دست خودمان است که فرصت به قلبمان بدهیم، عشق کور است و ما با یک نگاه عاشق شدیم… ما در اینجا به شما می گوییم عشقی که با یک نگاه حاصل شود ریشه در هوس و احساس زودگذر دارد و نمی تواند منجر به ازدواج شود. عشقی حسی مقدس است و چه بهتر که با ازدواج که پیمانی مقدس است همراه شود.

ما در تیم ژولی پولی برای شما دوستان عزیز آرزوی زندگی عاشقانه و سرشار از آرامش داریم.