غذای خانگی سه سار چیتگر

چطوری شرکت ثبت کنیم؟ - ژولی پولی

چطوری شرکت ثبت کنیم؟

چطوری شرکت ثبت کنیم؟

27 مهر 1398

اگر جزو اشخاصی هستید که می خواهید پیشرفت کنید و به فعالیت تجاری در ابعاد گسترده ای می اندیشید و این سوال برایتان مطرح شده که چطوری شرکت ثبت کنیم؟ باید پاسخ سوال خود را در مقاله ی پیش رویتان پیدا کنید.

مسائل حقوقی همیشه خشک و رسمی هستند و منابع معتبر و خوبی برای کسب اطلاعات در زمینه ی مباحث حقوقی وجود ندارد.

در واقع کمتر پیش می آید سایتی اطلاعات کامل و جامع در زمینه ی مسائل حقوقی در اختیار مردم قرار دهد.

ثبت شرکت یکی از مباحث حقوقی است که اگر اطلاعاتی در این زمینه نداشته باشید، قطعا به مشکل بر خواهید خورد و باید آزمون و خطا انجام دهید تا بتوانید موفق شوید.

اما این نکته را اشاره کنیم که در این دوره و زمانه، فرصت ریسک کردن و آزمون و خطا خیلی کم است و نیازی نیست هر چیزی را تجربه کنید تا در آن زمینه مهارت کسب کنید.

شما دوستان عزیز می توانید برای ثبت شرکت از اطلاعات دوستانی که قبلا این پروسه را طی کرده اند بهره مند شوید و با صرف زمان و هزینه ی اندک به نتیجه ی مطلوب دست یابید.

شاید اولین سوالی که در اینجا برای شما مطرح شود این باشد که اصلا چرا باید شرکت ثبت کنیم؟ یا باید حتما حضوری برای ثبت شرکت اقدام کنیم؟ مراحل ثبت شرکت به چه صورتی است؟

با مجله خبری ژولی پولی همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را در زمینه ثبت شرکت بیابید.

چرا باید شرکت ثبت کنیم؟

در این دوره و زمانه مردم به چشم خودشان هم به سختی اعتماد می کنند چه برسد به کار و کسبی که هیچ گونه وجهه ی رسمی و قانونی نداشته باشد و هیچ حق و حقوقی برای شریکها و مشتریانش قائل نباشد.

ثبت شرکت باعث می شود هم مشتریان و هم افراد سرمایه گذار اعتماد کنند و ثابت قدم برای همکاری قدم بگذارند.

وقتی خودتان یک کار را بطور شخصی شروع می کنید همیشه استرس دارید چون تمام مسئولیتها بر عهده ی خودتان است ولی وقتی شرکت ثبت می کنید، چند نفر در کنار هم هستید که می توانید با یکدیگر مشورت کنید و از مهارتها و تجارب یکدیگر در پیشبرد کارها استفاده نمایید.

سازمانها و اداراتی که دولتی هستند نمی توانند به راحتی به هر شخصی برای همکاری اعتماد کنند ولی وقتی شرکتی ثبت شده باشد یک امتیاز بزرگ برای همکاری با ارگان های دولتی محسوب می شود.

هر شرکتی برای توسعه ی اقتصادی و پیشرفتش نیاز به سرمایه دارد و این سرمایه از طریق موسسات مالی و اعتباری، بانکها و افراد ثروتمند و سرمایه گذار تامین می شود، با ثبت شرکت چنین امکانی برای شما فراهم می شود.

باید حتما بصورت حضوری برای ثبت شرکت اقدام کنیم؟

دوره ی مراجعه ی حضوری به سازمانهای مختلف برای انجام هر کاری سالهاست که تمام شده است، الان اکثریت کارهای پیچیده در سطح جهان بصورت غیر حضوری و از طریق اینترنت با صرف تایم کوتاهی به انجام می رسد.

ثبت تاسیس شرکت هم بصورت اینترنتی و با ورود به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور – ثبت شرکتها صورت می گیرد.

سامانه ثبت شرکتها

راهنمای گام به گام ثبت شرکت تجاری:

گام ۱: در انتخاب شریک حساسیت به خرج دهید!

الان با خودتان می گویید مگر شریک زندگیمان است که در انتخاب آن حساسیت به خرج دهیم!

اما همانطوری که شریک زندگی می تواند مسیر زندگی شما را تغییر دهد، شریک کاری هم می تواند سرنوشت فعالیت تجاری شما را دگرگون کند. پس در انتخاب شریک کاری سهل انگاری نکنید.

سعی کنید با اشخاصی شراکت کنید که صادق و قابل اعتماد باشند و دارای مقاصد تجاری مشترکی با یکدیگر باشید.

شاید بگویید اصلا من می خواهم به تنهایی یک شرکت تاسیس کنم و نیاز به شراکت با هیچ احد و ناسی ندارم!

در اینجا به این نکته اشاره کنیم که تاسیس شرکت بدون داشتن شریک تجاری امکان پذیر نیست، حداقل باید یک شریک برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود داشته باشید.

گام ۲: برای تاسیس شرکت به صورت اینترنتی به سایت ثبت شرکتها وارد شوید و مراحل ثبت شرکت را گام به گام انجام دهید.

گام ۳: با شریکهایی که انتخاب کرده اید حسابی صحبت کنید و جوانب کار را در نظر بگیرید و از بین شرکتهای تجاری تضامنی، نسبی، تعاونی، با مسئولیت محدود، سهامی عام، سهامی خاص، مختلط سهامی، مختلط غیرسهامی یک مورد را که متناسب با شرایط کسب و کارتان است را انتخاب کنید.

گام ۴: همانطوری که انتخاب اسم مناسب برای نوزاد تازه متولد شده حائز اهمیت است، انتخاب نام مناسب برای شرکت تازه تاسیس نیز مهم است.

شما می توانید پنج نام را بصورت پیشنهادی در سایت ثبت شرکتها وارد کنید تا بررسی های لازم انجام شود و بر حسب اولویتی که نام ها را به سامانه وارد کرده اید یک نام انتخاب شود.

نامی که برای ثبت شرکت انتخاب می کنید نباید قبلا برای کسب و کار دیگری در نظر گرفته شده باشد و باید متشکل از سه سیلاب (در واقع سه کلمه ی مجزا) باشد.

گام ۵: تعیین موضوع و مدت فعالیت شرکت لازم است.

اگر هنوز موضوع شرکت را تعیین نکرده اید با شریکهای خود گفتگو کنید و یک موضوع برای فعالیت خود انتخاب نمایید.

در صورتیکه موضوع شرکت شما نیاز به مجوز دارند، گواهی ها و مجوزهای لازم برای انجام دادن فعالیت مربوطه را از سازمانهای زیربط کسب نمایید.

شاید کمی برایتان عجیب برسد که می گوییم باید مدت فعالیت شرکت را تعیین کنید.

همه ی شرکت ها نیازی نیست تا مادام العمر فعالیت کنند چون برخی یک پروژه ی یکساله یا مدت دار را گرفته اند و برای همان مدت می خواهند شرکت تاسیس کنند و نیازی نیست یک شرکت نامحدود ثبت نمایند.

چطور شرکت ثبت کنیم

گام ۶: هر کسب و کاری برای انجام فعالیتش باید مکانی داشته باشد و آدرس آن باید بعنوان آدرس شرکت در سایت ثبت گردد.

گام ۷: سرمایه شرکت باید در سایت تعیین گردد.

برای ثبت برخی از شرکتها کمترین و بیشترین میزان سرمایه اعلام نشده است ولی بعضی شرکتها همچون شرکتهای سهامی خاص و با مسئولیت محدود کمترین میزان سرمایه شان باید مبلغ صد هزار تومان باشد.

گام ۸: باید اطلاعات شخصی و نام شریکهای شرکت در سایت وارد گردد.

گام ۹: هر سهام دار و سرمایه گذار باید میزان سهام و سرمایه اش در شرکت تعیین گردد.

گام ۱۰: برخی از شرکتها در ابعاد وسیعی به انجام فعالیت می پردازند و دارای شعبه های متعددی هستند. شعبه های شخص حقوقی باید تعیین گردد.

گام ۱۱: متنی که مربوط به تقاضانامه یا اظهارنامه جهت ثبت شرکت می باشد را به سایت وارد نمایید.

گام ۱۲: اگر فایل اساسنامه شرکت را آماده کرده اید در سایت آپلود کنید، در غیر این صورت اساسنامه شرکت را در سایت تایپ کنید.

قراردادی که نحوه ی عملکرد شرکت، اهداف، وظایف شرکا و رابطه های بین آنها را مشخص می کند اساسنامه نامیده می شود.

گام ۱۳: تاسیس هر نوع شرکت تجاری نیاز به تهیه ی مدارک مرتبط با همان دارد.

اگر مدارکتان تکمیل است، گزینه ی تکمیل مدارک را انتخاب کنید و درخواست خود را تایید نهایی نمایید.

گام ۱۴: مدارک را کامل نموده در پاکت پستی قرار دهید و با پست سفارشی به سازمان ثبت شرکتها ارسال کنید.

گام ۱۵: در صورتیکه با درخواست شما مبنی بر تاسیس شرکت موافقت شود، باید آگهی تاسیس شرکت را در روزنامه رسمی کشور ثبت کنید.

ما در این مقاله سعی کردیم با زبان ساده مراحل ثبت شرکت را برای شما دوستان عزیز بصورت گام به گام توضیح دهیم، هر گونه سوالی در زمینه ثبت شرکت داشتید می توانید به عنوان کامنت بپرسید.