غذای خانگی سه سار چیتگر

چرا من در تصمیم گیری شوهرم نقشی ندارم؟ - ژولی پولی

چرا من در تصمیم گیری شوهرم نقشی ندارم؟

چرا من در تصمیم گیری شوهرم نقشی ندارم؟

20 آبان 1398

در بخش راز زنان موفق در زندگی زناشویی روی صحبتمان با خانم هایی است که در روابط با همسرانشان از آگاهی کافی برخوردار نیستند و بارها و بارها دیده شده که با نا آگاهی زندگی را به کام خود و همسرانشان تلخ می کنند.

امروز قصد داریم به سوالی که از سمت خانم ها با این مضمون مطرح می شود پاسخ دهیم.

چرا من در تصمیم گیری همسرم نقشی ندارم؟

برخی زنان فکر می کنند در تصمیمات شوهرانشان هیچ نقشی ندارند و شوهرشان هر تصمیمی می گیرد بی چون و چرا باید تبعیت کنند!!

در صورتیکه وقتی مردان در مورد موضوعی صحبت می کنند، امکان دارد گفتارشان در ظاهر حالت سوالی نباشد، ولی در باطن منتظر همفکری و شنیدن نظرات شما هستند.

در اینجا مثالی را بیان می کنیم که راهکار مناسبی را در اختیار نوعروسان و افرادی که در زندگی با همسرشان دچار چالش تصمیم گیری شده اند قرار می دهد.

مردی با ذوق و شوق فراوان به خانه می آید و به همسرش می گوید من یک هفته مرخصی گرفته ام تا با هم به دامان طبیعت برویم و به دور از هیاهو یک هفته را خوش بگذرانیم.

برخی خانم ها در هر صورت پایه هستند و با کمال میل می پذیرند.

اما بارها و بارها دیده شده که اکثریت خانم ها در چنین شرایطی ناراحت و غمگین می شوند و با خودشان فکر می کنند که نظرشان برای شوهرشان مهم نبوده و همسرشان به تنهایی در مورد تفریحات آنها تصمیم گرفته است.

چرا من در تصمیم گیری شوهرم نقشی ندارم

زنان در چنین مواقعی راه حل سکوت را در پیش می گیرند و هیچ حرفی به همسرشان نمی زنند و فقط فکر و خیال می کنند که برای همسرشان مهم نیستند و ارزششان در پیش شوهرشان خیلی پایین  است!

اما مردان وقتی حرفی از زنان نمی شنوند با خودشان می گویند من مرخصی گرفته ام تا همسرم را سورپرایز کنم ولی چرا او خوشحال نشده و در خودش رفته است!!

خانم های عزیز در چنین مواقعی اگر شما سکوت کنید، همسرتان که علم غیب ندارد و نمی داند در سر شما چه می گذرد و شما دارید به چه چیزی فکر می کنید.

اگر با نظر همسر خود موافق هستید از تصمیم وی استقبال کرده و  تشکر کنید ولی اگر به هر دلیلی با تصمیم وی مخالف هستید نظر خود را با دلیل بیان کنید.

سکوت شما فقط باعث ایجاد رنجش در شما و همسرتان می شود و روابطتان را سرد می کند.

بخاطر داشته باشید که زنان و مردان در رفتار و اخلاق دارای تفاوت های بسیاری با یکدیگر هستند، مردان از مریخ هستند و زنان از ونوس!

مردان مثل زنان نیستند که برای تصمیم گیری هر شخصی را در امور خود دخالت دهند و از همه اظهار نظر می کنند، خواه آن شخص همسرشان باشد خواه آن شخص یک غریبه باشد…

اما زنان برایشان فرقی نمی کند یک داستان را برای همه تعریف می کنند و از رهگذر سر کوچه تا بچه ی ۶ ماهه را در جریان کارهای خود قرار می دهند…