غذای خانگی سه سار چیتگر

چرا قیمت چرخ خیاطی قدیمی گران شده+ راه تشخیص جیوه در چرخ خیاطی - ژولی پولی

چرا قیمت چرخ خیاطی قدیمی گران شده+ راه تشخیص جیوه در چرخ خیاطی

چرا قیمت چرخ خیاطی قدیمی گران شده+ راه تشخیص جیوه در چرخ خیاطی

22 بهمن 1401

چرا قیمت چرخ خیاطی قدیمی گران شده؟+ راه تشخیص جیوه در چرخ خیاطی چیست؟ را در سایت ژولی پولی مطالعه نمایید.

اگر در چند روز اخیر سری به پلتفرم دیوار زده باشید با قیمت های چند میلیاردی و نجومی چرخ خیاطی های قدیمی مارشال، سینگر و سینکلر مواجه شده اید و مطمئنا شنیده اید علت آن وجود طلا، الماس و جیوه ی قرمز در این چرخ خیاطی هاست.

مشاهده نمایید: علت گرانی سکه ۲۵ تومانی

چرا قیمت چرخ خیاطی قدیمی گران شده؟

حدود ۲۰ سال پیش یکبار این شایعه شنیده شد که در چرخ های خیاطی قدیمی طلا و الماس وجود دارد و همین موضوع باعث افزایش قیمت چرخ خیاطی های قدیمی شد.

اما این روزها پس از گذشت سالها شنیده می شود که جیوه ی قرمز در چرخ خیاطی های قدیمی وجود دارد و در صورتی که تست شود و صحت داشته باشد به مبلغ چند صد میلیون تومان یا چند میلیارد به فروش می رسد.

حتی گفته شده که علاوه بر چرخ خیاطی در بعضی از یخچال ها و تلویزیون های قدیمی هم جیوه ی قرمز یافت می شود که بسیار با ارزش است.

متن برخی از شایعات در فضای مجازی به این شرح است:

«توی این چرخ خیاطی‌های خیلی قدیمی ماده ای است به اسم جیوه قرمز که هر گرمش ۱۰ میلیارد تومن قیمت داره این جیوه برای تسلیحات اتمی کاربرد داره و خیلیم سمی و خطرناکه…
این ماده بجز چرخ خیاطی، توی بعضی یخچال و تلویزیون و وسایل برقیه بالای ۵۰ ۶۰ سال پیشم موجوده»

تشخیص جیوه در چرخ خیاطی

راه تشخیص جیوه در چرخ خیاطی:

در مورد روش تشخیص جیوه قرمز در چرخ خیاطی هم روش هایی را اعلام کرده اند:

اگر موبایل را نزدیک سوزن چرخ خیاطی کنید و جیوه ی قرمز داشته باشد موبایل شما سیگنال خود را از دست می دهد.

قسمت پایین چرخ خیاطی را از قاب جدا کنید و یک قطعه طلا را به میله های زیر آن نزدیک کنید اگر به سمت طلا گرایش پیدا کرد و همچون آهنربا جذب شد یعنی دارای جیوه ی قرمز است.

تاکنون مشخص نشده که منبع این شایعات به کجا بر می گردد و چه شخصی نخستین بار این موضوع را در مورد چرخ خیاطی های قدیمی مطرح کرده است.

اما چیزی که مشخص است این موضوع می باشد که اکثریت خانم های ایرانی در خانه شان یک چرخ خیاطی دارند و این روزها همه فکر می کنند که میلیاردر شده اند!!