غذای خانگی سه سار چیتگر

هوشنگ منصور خاکی کیست؟+علت فوت و بیوگرافی - ژولی پولی

هوشنگ منصور خاکی کیست؟+علت فوت و بیوگرافی

هوشنگ منصور خاکی کیست؟+علت فوت و بیوگرافی

31 فروردین 1400

هوشنگ منصور خاکی کیست؟+علت فوت و بیوگرافی وی را در مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

به گزارش ژولی پولی هوشنگ منصورخاکی (زاده ۱۰ خرداد ۱۳۲۲ در کرج – درگذشته ۳۰ فروردین ۱۴۰۰) بازیگر سینما اهل ایران بود. منصورخاکی در بامداد ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ براثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

وی در رشته ورزشی کشتی کج فعالیت داشته است.

بازیگری:

بارانداز

صنوبر

لوکوموتیوران

مریم مقدس

دلباخته

مجروح جنگی

تنها

خفاش

توفان شن

فرار از جهنم

سکوت کوهستان

دل و دشنه

مروارید سیاه

یاران

افعی

دل نمک

شب شکن

زخمه

کوسه جنوب

وقتی که آسمان بشکافد

اضطراب

شب غریبان

مرگ در باران

بوسه بر لبهای خونین

جعفر جنی و محبوبه اش

کشتی کج یا کشتی حرفه ای چیست؟

کشتی حرفه‌ای یا کشتی کَج یک ورزش حرفه‌ای و ترکیبی از رقابت (هنگام مسابقه) و نمایش (پیش از مسابقه) است. در این رشته عناصری از کشتی کج و بعضاً سناریوهای مختلف بین کشتی‌گیرها به چشم می‌خورد. در کشتی کج فنون گلاویزی و ضربات مختلفی اجرا می‌شود که از انواع کشتی و روش‌های جنگی در سراسر دنیا برداشت شده‌اند. کشتی حرفه‌ای یکی از سرگرمی‌های مهم در آمریکای شمالی و ژاپن است.

آنچه که امروزه در زبان فارسی کشتی کج می‌نامند، به‌طور مختصر pro wrestling به معنی «کشتی حرفه‌ای» نامیده می‌شود. اما این که چرا ایرانیان آن را «کشتی‌کج» می‌نامند، چنین است:

در اروپا نوعی کشتی سنتی وجود داشته و دارد شبیه به کشتی پهلوانی اصیل ایرانی که در انگلیسی و فرانسه Catch wrestling نامیده می‌شود و Professional wrestling با افزودن حرکاتی جدید و قوانین جدید از دل همین کشتی بیرون آمده‌است. ایرانیان در آغاز، این کشتی را همان کشتی کج می‌نامیدند، ولی هنگامی که این کشتی به مرور زمان تبدیل به Professional wrestling شد، دیگر نام جدید آن را به کار نبردند و همان کشتی کج نامیدند. اما چون تلفظ Catch زیاد به گوش ایرانیان آشنا نبود، با گذشت زمان آن را با واژهٔ «کج» آشنا به گوش خودشان یکی دانسته و در نهایت نام این کشتی امروز در فارسی «کشتی‌کج» شده‌است.

حرکات:

قانونی به نام کایفابه (kayfabe) در کشتی کج وجود دارد که بر اساس آن شرکت‌کنندگان هنگام مسابقه باید تصور کنند که شخصیت‌ها و داستان نمایش واقعی است. در گذشته برخی از کشتی‌گیران حتی در زندگی واقعی خود نیز در این دنیای خیالی باقی می‌ماندند. در صورتی که کشتی‌گیری حرکتی در رینگ انجام دهد که مطابق با شخصیت داستانی او نباشد یا از این دنیای ذهنی خارج شود این قانون را شکسته‌است. این اتفاق به علاقه تماشاگران ضربه زده و تجارت گردانندگان مسابقات را دچار مشکل می‌کند در نتیجه برگزارکنندگان رقابت‌های کشتی کج روی خوشی به اینگونه کشتی‌گیران نشان نداده و معمولاً آن‌ها را یا از داستان اصلی خارج می‌کنند یا به‌طور کامل کنار می‌گذارند. البته امروزه اهمیت این موضوع از گذشته کمتر شده‌است چرا که در دنیای کشتی حرفه‌ای این واقعیت که داستان‌ها از پیش نوشته می‌شوند راحت‌تر پذیرفته شده و این برنامه‌ها بیشتر بر علاقه تماشاگران برای سرگرم شدن متکی هستند. با این حال کشتی‌گیران همچنان بایستی در طول مسابقه در شخصیت خود بمانند و مسائل پشت صحنه نیز نباید به بیرون درز کند.