غذای خانگی سه سار چیتگر

هنگام جزیره ای اسرارآمیز در خلیج فارس - ژولی پولی

هنگام جزیره ای اسرارآمیز در خلیج فارس

هنگام جزیره ای اسرارآمیز در خلیج فارس

16 بهمن 1397

اگر از زندگی شهری و هیاهو و تکنولوژی خسته شده اید و علاقمند هستید سفری سرشار از آرامش و زیبای و شگفتی را تجربه کنید، به جزیره ی هنگام در جنوب کشور سفر کنید.

جزیره ای زیبا در خلیج فارس که همه ی شگفتی ها و زیبایی ها را در خود جای داده است و کمتر در بین مکانهای گردشگری و توریستی شناخته شده است.

مردم در سفر به جنوب کشور اکثریت به جزیره ی زیبای کیش سفر می کنند و تنها تعداد کمی از مردم سفر به بززگترین جزیره خلیج فارس (قشم) و جزایر اطرافش را تجربه می کنند.

امروز با بخش مکان های تفریحی ایران در سایت ژولی پولی همراه باشید تا شما را با هنگام جزیره ای اسرارآمیز در خلیج فارس آشنا کنیم.

رقص دلفین ها در جزیره هنگام:

برخی از مردم تصور می کنند برای دیدن دلفین ها در ایران حتما باید به پارک دلفین جزیره کیش یا دلفیناریوم برج میلاد سفر کنند ولی اگر می خواهید این پستانداران باهوش را به صورت آزاد مشاهده کنید به جزیره ی هنگام سفر کنید تا رقص دلفین ها را از پاییز تا اواخر اردیبهشت ببینید و از دیدن این همه زیبایی لذت ببرید، اگر تمایل داشته باشید می توانید سوار بر قایق های گردشگری شوید و نمایش بی نظیر دلفین ها را از نزدیک نظاره گر شوید.

دلفینهای جزیره هنگام
رقص و نمایش دلفین های آزاد در جزیره هنگام

آهوهای انسان گریز یا جبیر جزیره هنگام:

اگر به جزیره ی هنگام سفر می کنید باید شانس و اقبال در خانه تان را بزند تا بتوانید آهویی کوچک جثه و ظریف را که بومی مناطق بیابانی و گرم است و فقط در شبه قاره هند و ایران زندگی می کند را ببینید. جبیر یا آهوی انسان گریز با سرعت ۸۰ کیلومتر می دود و هر دو جنس نر و ماده ی آن شاخ دارد و آب مورد نیاز خود را از گیاهان منطقه بدست می آورد.

آهوهای جزیره هنگام
آهوهای انسان گریز یا جبیر در جزیره هنگام

خاردم مصری یا آفتاب پرست های جزیره هنگام:

هنگام زیستگاه اندک خاردم های مصری است که نسل آنها در جهان رو به انقراض است. خاردم مصری گونه ای خزنده از خانواده سوسمار می باشد و پوست آن جزو مرغوب ترین چرم ها محسوب می شود.

خاردم مصری در جزیره هنگام
خاردم مصری یا آفتاب پرست های جزیره هنگام

کشتی به گل نشسته پرتغالی ها در جزیره هنگام:

به دلیل موقعیت جغرافیایی که جزیره هنگام دارد در زمان صفویه پرتغالی ها پایشان به این منطقه باز شده و اثرات کشتی به گل نشسته ی آنها هنوز در این منطقه پا برجاست.

کشتی به گل نشسته پرتغالیها در جزیره هنگام
کشتی به گل نشسته پرتغالی ها در جزیره هنگام

خاک سرخ و زیبای جزیره هنگام:

هر کدام از جزایر خلیج فارس زیبایی خاص خودشان را دارند و در این بین جزیره هرمز به دلیل خاک سرخی که دارد به شهرت رسیده است. اما این خاک در جزیره هنگام نیز وجود دارد که برای ساختمان سازی و تاسیسات و صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

بازار جزیره هنگام:

یکی از بازارها و مراکز خرید محلی در کشورمان، بازار هنگام است که مردم بومی با لباس های زیبا و گویش دلنشینی که دارند دست سازه های خود همچون دستبند، گردنبند و … را که از صدف تهیه شده به همراه صنایع دستی، ادویه جات و سایر محصولات عرضه می کنند. در بازار هنگام اثری از تکنولوژی وجود ندارد و زیبایی و سادگی در آن موج می زند. 

بازار جزیره هنگام
بازار زیبای جزیره هنگام

پارک کورکودیل:

اگر تعریف پارک کوردکودیل جزیره هنگام را شنیده اید، اشتباه نکنید و به دلتان صابون نزنید زیرا پارک کورکودیل هنگام به پارک کورکودیل نوپک قشم منتقل شده است و برای مشاهده ی این حیوانات دوست داشتنی باید به قشم سفر کنید.

نخلستان های هنگام:

اگر به طبیعت گردی علاقمند هستید، هر گوشه ی جزیره ی هنگام یک جلوه و زیبایی خاصی دارد. یکی از جاذبه های جزیره ی هنگام نخلستان های زیبا و خرماهای خوشمزه ای است که محصول این نخل هاست.

ساحل زیبا، نقره ای و درخشان هنگام:

زیباترین و اسرارآمیزترین ساحل ایرانی، ساحل جزیره ی هنگام است که نوعی کانی براق در بین ماسه های آن خودنمایی می کند و درخشش خاص آن هر چشمی را خیره می کند.

برخی شبها آب جزیره ی هنگام به دلیل فیتوپلانکتون های دریایی (ناآرام بودن آبزیان دریایی)، به رنگ آبی درخشان و جادویی در می آید.

ساحل زیبای هنگام
ساحل زیبا و آب درخشان جزیره هنگام

بهترین زمان برای سفر به جزیره ی زیبا و شگفت انگیز هنگام از اواخر فصل پاییز تا ماه اردیبهشت است. پس فرصت را مغتنم بشمارید و برای ایام نوروز به جنوب کشور سفر کنید و از جزیره ی هنگام بازدید نمایید.