غذای خانگی سه سار چیتگر

مسابقه دورهمی کپی کدام برنامه خارجی است؟+ عکس - ژولی پولی

مسابقه دورهمی کپی کدام برنامه خارجی است؟+ عکس

مسابقه دورهمی کپی کدام برنامه خارجی است؟+ عکس

24 خرداد 1400

مسابقه دورهمی کپی کدام برنامه خارجی است؟+ عکس را در مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

دورهمی جدید از روی کدام برنامه ساخته شده است؟

ساخت نسخه مشابه در پنج کشور دنیا:

با شروع فصل پنجم دورهمی، مهران مدیری اعلام کرد که فرمت مسابقه‌‌ این برنامه به مانند بیشتر مسابقه‌ها و برنامه‌ها برگرفته از یک برنامه خارجی است، مدیری گفت که تلاش شده کپی با کیفیتی از این برنامه ارائه شود، اما برنامه الگوی مسابقه دورهمی چی است؟

به گزارش ژولی پولی به نقل از سینمادیلی بخش اول این مسابقه که یک مسابقه اطلاعات عمومی ساده شبیه سایر برنامه‌های اطلاعات عمومی معمول است، اما بخش دوم که بخش روبات نامیده می‌شود برداشتی از مجموعه مسابقه سامورایی ذهنی یا Mental Samurai ساخته شبکه FOX است.

این مسابقه که راب لو بازیگر سریال بال غربی اجرای آن را برعهده دارد از مارچ ۲۰۱۹ در این شبکه پخش شده و پخش فصل دومش به دلیل شیوع کرونا به می سال ۲۰۲۱ موکول شده است. در تفاوت با دورهمی، سامورایی ذهنی بیشتر بر توانایی و قدرت‌های ذهن مثل حافظه، قدرت حل مسئله و دانش متمرکز است ولی فصل جدید دورهمی تمرکز خود را روی مسائل فرهنگی و ادبی گذاشته است.

همچنین نسخه بین‌المللی این مجموعه هم در ۵ کشور ساخته و پخش شده از جمله نسخه اماراتی که در شبکه دبی تی‌وی پخش می‌شود و علاوه بر این دو نسخه، نسخه‌هایی در شیلی، کلمبیا، فنلاند و پرتغال هم از این برنامه ساخته شده است.

مسابقه سامورایی ذهنی چیست؟

ذهنیت سامورایی یک بازی تلویزیونی آمریکایی است که نشان دهنده هوش و چابکی ذهنی است و برای اولین بار در ۱۹ مارس ۲۰۱۹ از شبکه فاکس پخش شد .

این نمایش که به عنوان یک مسیر مانع برای ذهن توصیف می شود ، شرکت کنندگان در مسابقه به سوالات دانش بنیان پاسخ می دهند در حالی که توسط یک بازوی بزرگ ربات در کپسول ویژه نمایش نشان داده می شود که می تواند ۳۶۰ درجه بچرخد.

میزبان و تهیه کنندگی این نمایش را راب لاو بر عهده دارد .

در ۲۵ فوریه سال ۲۰۲۰ ، اعلام شد که فصل دوم قرار است برای اولین بار در ۲۲ آوریل سال ۲۰۲۰ اکران شود. با این وجود ، به دلیل بیماری همه گیر COVID-19 ، فصل دوم به ۲۵ مه ۲۰۲۱ موکول شد و تکرار آن فصل اول به جای آن پخش شد.