غذای خانگی سه سار چیتگر

ماجرای طوفان کرونا در اردوی استقلال تهران - ژولی پولی

ماجرای طوفان کرونا در اردوی استقلال تهران

ماجرای طوفان کرونا در اردوی استقلال تهران

4 فروردین 1400

ماجرای طوفان کرونا در اردوی استقلال تهران را در قسمت اخبار ورزشی مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

به گزارش  ژولی پولی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پس از اینکه روز گذشته بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم فوتبال استقلال تهران تست کرونا دادند مشخص شد تعدادی از اعضای کادرفنی این تیم از جمله فرزاد مجیدی، بهزاد غلامپور و فراز کمالوند به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

پیش از این تست کرونای مهدی قایدی، رشید مظاهری و عارف غلامی هم که در اردوی تیم ملی فوتبال حاضر بودند نیز مثبت شده بود.

با این حال پس از مهدی قایدی، رشید مظاهری، عاف غلامی و سید حسین حسینی، تست کرونای بابک مرادی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران هم مثبت شد تا تعداد بازیکنان مبتلا به ویروس کرونا در تیم استقلال به عدد ۵ برسد.

علائم ویروس کرونا:

بیماری‌زایی این ویروس، دستگاه تنفس را تحت تأثیر قرار می‌دهد و علایمی مشابه سرماخوردگی ساده را ایجاد می‌کند.

علایم ویروس کرونا شامل: اختلالات تنفسی، آبریزش بینی، سرفه خشک، سرگیجه، گلودرد و بدن درد است که می‌تواند با سردرد و تب نیز همراه باشد و تا چند روز به طول می‌انجامد، در افرادی با نقص دستگاه ایمنی، افراد مسن و کودکان این علایم می‌تواند شدیدتر شده و منجر به سینه‌پهلو و برونشیت شود.

علائم کرونا ویروس سارس۲ که منجر به بیماری کووید ۱۹ می‌شود، معمولاً چند روز پس از آلوده شدن فرد به ویروس شروع می‌شود. اما در بعضی افراد ممکن است علائم کمی دیرتر ظاهر شوند.

براساس آمارها و تحقیقات انجام شده علائم می‌توانند شامل: تب (در۴۳/۸ درصد افراد هنگام پذیرش و ۸۸/۷ درصد افراد هنگام بستری)، سرفه خشک (در ۶۷/۸ درصد موارد)، اختلال تنفسی، احساس خستگی و درد عضلانی (در ۱۱ تا ۱۴٪ موارد) و اسهال (در ۳٫۸ درصد موارد) باشند.

به‌طور متوسط دورهٔ نهفتگی علائم، چهار روز بوده‌است. در ۵۶/۴ درصد موارد، کدورت شیشه مات در سی‌تی اسکن قفسه سینه دیده شده‌است.

۱۷/۹ درصد از بیماران با بیماری غیر شدید و ۲/۹ درصد از بیماران با علائم شدید، هیچگونه مشکلی را در رادیولوژی یا سی‌تی اسکن خود نشان نداده‌اند.

در هنگام پذیرش، لنفوپنی (کاهش تعداد لنفوسیت‌های در گردش خون) در ۸۳/۲ درصد افراد مشاهده شده‌است. در مقایسه با آنفلوانزا، درصد بیشتری از بیماران کووید۱۹ درگیری ریوی را در سی‌تی اسکن خود نشان داده‌اند.

برخی از افراد هیچ علامتی ندارند، یا فقط علائم خفیف دارند. اما در افراد دیگر، کووید ۱۹ می‌تواند منجر به مشکلات جدی مانند سینه‌پهلو، عدم دریافت اکسیژن کافی و حتی مرگ شود. این نشانه‌ها بیشتر در افرادی که مشکلات زمینه‌ای دیگری دارند، دیده می‌شود.