غذای خانگی سه سار چیتگر

فیلم جنگ و دعوای آخر بازی دربی ۹۵(استقلال و پرسپولیس) - ژولی پولی

فیلم جنگ و دعوای آخر بازی دربی ۹۵(استقلال و پرسپولیس)

فیلم جنگ و دعوای آخر بازی دربی ۹۵(استقلال و پرسپولیس)

25 اردیبهشت 1400

فیلم جنگ و دعوای آخر بازی دربی ۹۵(استقلال و پرسپولیس) را در قسمت اخبار ورزشی مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

مشاهده ویدیو:

به گزارش ژولی پولی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال روز گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر به مصاف هم رفتند. به دلیل شیوع ویروس کرونا این دیدار بدون تماشاگر برگزار شد تا سومین دربی متوالی بدون حضور تماشاگر را شاهد باشیم.

تقابل تیم‌های پرسپولیس و استقلال همیشه فراتر از جدول رده بندی لیگ برتر بوده است. حتی بعضی از هواداران سرخابی برد مقابل رقیب سنتی را به قهرمانی در لیگ برتر ترجیح می‌دهند. البته این بازی همیشه حاشیه‌های خاص خودش را داشته که معمولا از متن نیز پیشی گرفته است.

نگاهی کوتاه به ۹۴ دیدار قبلی

تیم‌های استقلال و پرسپولیس قبل از بازی روز گذشته ۹۴ بار به مصاف یکدیگر رفته بودند که در تعداد پیروزی کفه ترازو به سمت استقلالی‌ها سنگینی می‌کرد. قبل از دربی ۹۵ استقلال با ۲۶ پیروزی آمار بهتری نسبت به پرسپولیس با ۲۴ برد داشت. ۴۴ بازی استقلال و پرسپولیس نیز بدون برنده به پایان رسیده بود. با این وجود پرسپولیس با ۹۳ گل زده عملکرد بهتری نسبت به استقلال با ۸۹ گل زده داشت.

حاشیه‌های عجیب استقلال و پرسپولیس قبل از دربی

هر ۲ تیم قبل از این مسابقه و در هفته منتهی به دربی حاشیه‌های عجیبی را تجربه کردند. پرسپولیس در بازی قبل مقابل سپاهان که از نظر جدولی بسیار مهم بود به نتیجه تساوی یک – یک رسید. درگیری‌ بازیکنان ۲ تیم بعد از پایان این مسابقه می‌توانست پرسپولیسی‌ها را با محرومیت در دربی روبه‌رو کند اما کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ترجیح داد، بعد از دربی به اتفاقات این مسابقه رسیدگی کند.

اردوی استقلالی‌ها هم قبل از دربی چندان بی حاشیه نبود. فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در نشست خبری قبل از مسابقه اظهار داشت که مسئولان پزشکی فدراسیون اجازه ندادند که پزشک جدید این تیم مقابل پرسپولیس روی نیمکت بنشیند. این موضوع با واکنش رئیس ایفمارک روبه‌رو شد و باشگاه استقلال مدارک پزشکی این مربی را منتشر کرد.

اهمیت جایگاه تیم ها در جدول

دربی ۹۵ به غیر از اینکه یک دیدار مهم بین ۲ رقیب سنتی بود، از نظر جدولی نیز اهمیت زیادی داشت. پیش از این مسابقه پرسپولیس با ۴۲ امتیاز دوم بود و استقلال نیز با ۳۲ امتیاز رتبه سوم را تصاحب کرده بود. استقلالی‌ها می‌دانستند که با از دست دادن ۳ امتیاز بازی دیگر شانسی برای قهرمانی ندارند. پرسپولیسی‌ها نیز اگر این بازی را می‌باختند، نفس‌های استقلال را پشت سر خود بیشتر از گذشته حس می‌کردند.

تغییر سیستم استقلال/ پرسپولیس همان همیشگی

یکی دیگر از مواردی که همه منتظر آن بودند، رونمایی از ترکیب ۲ تیم بود. اکثر کارشناسان انتظار داشتند که فرهاد مجیدی با توجه به شکست استقلال مقابل ذوب آهن از ترکیب متفاوتی استفاده کند اما استفاده از دفاع ۳ نفره، کمی غیر قابل پیش بینی بود. دفاع استقلال که در این فصل شرایط جالبی را تجربه نکرده بود، روی صحنه گل پرسپولیس نیز سردرگم ظاهر شد. نیمکت نشینی شیخ دیاباته هم دیگر شگفتانه مجیدی برای دربی بود. در طرف مقابل یحیی گل محمدی همان ترکیب مورد انتظار را به زمین فرستاد با این تفاوت که از کمال کامیابی نیا به جای میلاد سرلک بهره برد.

نیمه اولی سرد و کسل کننده با یک پنالتی گم شده

با وجود تمام حاشیه‌ها و درگیری‌های قبل از مسابقه، بازی پرسپولیس و استقلال در زمین قابل تعریف نبود و نیمه اول جذابی را شاهد نبودیم. هر ۲ تیم بازی محتاطانه و بسته‌ای را انجام دادند که نتیجه آن بی موقعیتی محض در مسابقه بود. شاید جدی ترین موقعیت مسابقه در نیمه اول به شوت مطهری مربوط شود که حامد لک توپ را برگشت داد. البته در ابتدای نیمه اول مهدی قایدی بازیکن تکنیکی استقلال در محوطه جریمه پرسپولیس متوقف شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت. اکثر کارشناسان داوری از جمله محسن ترکی اعتقاد داشتند که داور در این صحنه اشتباه کرده است.

نادر جعفری کارشناس داوری فوتبال هم درباره عملکرد داور دیدار دربی گفت: تیم داوری برای قضاوت این بازی نمره قبولی گرفت. اکبریان نمی‌توانست پنالتی روی قایدی را ببیند و باید به او کمک می‌شد.

برد پرسپولیس به لطف گل آل کثیر

در نیمه دوم نیز شرایط نیمه اول ادامه پیدا کرد و ۲ تیم بازی محتاطانه را ارائه کردند. با این وجود پرسپولیس دقیقه ۵۵ روی معدود حملاتی که روی دروازه استقلال انجام داد، موفق به گلزنی شد. عیسی آل کثیر از ریباند توپ شهریار مغانلو نهایت استفاده را کرد و در اولین دربی خود موفق به گلزنی شد. در ادامه استقلال خیلی نتوانست روی دروازه سرخ‌ها ایجاد موقعیت کند و شاید بتوان گفت جدی ترین موقعیت آن‌ها توپ ارسالی از نقطه کرنر بود که علی شجاعی آن را از روی خط دروازه برگشت داد. پرسپولیس در نهایت با یک گل در این مسابقه به پیروزی رسید.

حاشیه‌های دربی ۹۵

یکی از موارد حاشیه‌ای در این مسابقه به اعتراض‌های زیاد بازیکنان و اعضای کادر فنی ۲ تیم به داوری مربوط می‌شد. اکبریان که اولین تجربه دربی خود را پشت سر می‌گذاشت کمی با استرس در دقایقی از بازی ظاهر شد. در اواخر بازی نیز بازیکنان ۲ تیم به شدت با هم درگیر شدند. روی خطایی که محمد نادری از قصد انجام داد درگیری عجیبی به وجود آمد که باعث شد مربیان ۲ تیم از جمله فرهاد مجیدی و کریم باقری نیز وارد زمین شوند. در نهایت داور به فرشاد فرجی مدافع پرسپولیس کارت قرمز نشان داد.

درخشان: بازی باکیفیتی از ۲ تیم ندیدیم

حمید درخشان کارشناس فوتبال در مورد بازی پرسپولیس و استقلال، اظهار کرد: بازی با کیفیتی از ۲ تیم ندیدیم، اما پیروزی در این بازی برای تیم پرسپولیس که در کورس قهرمانی قرار داشت، بسیار مهم بود. بازیکنان تیم پرسپولیس در مقابل استقلال بسیار منطقی و پخته‌تر بازی کردند. پرسپولیس بعد از زدن گل سعی در کنترل بازی داشت و این کار را هم با موفقیت انجام داد. بازیکنان استقلال بعد از دریافت گل بسیار عصبی و با خشونت بازی کردند. در مجموع پرسپولیس مقابل استقلال مستحق پیروزی بود.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اعتراضات زیاد در دربی پایتخت گفت: اعتراضات و سر و صدا‌های بیش از حد در این بازی باعث شد، داور به چالش کشیده شود و همچنین بازی با کیفیتی را مشاهده نکنیم. تیم‌های ایرانی باید به جای اعتراض کیفیت فنی خود را ارتقا دهند. در هیچ کجای دنیا ما این حجم از اعتراض و تنش را در بازی‌ها نمی‌بینیم. همین عوامل باعث شده است تا در بازی‌های لیگ برتر بازیکنان نتوانند ۵ پاس متوالی بدهند.

درخشان درباره بهترین بازیکنان ۲ تیم در این بازی اظهار کرد: در پرسپولیس کنعانی زادگان در خط دفاع و ترابی در خط هافبک عملکرد خیلی خوبی داشتند. بازیکنان استقلال در این دیدار کیفیتی خوبی نداشتند و کسی از آن‌ها مد نظر من نیست.

او درباره شانس پرسپولیس برای کسب پنجمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر بیان کرد: هنوز ۷ هفته از بازی‌ها باقی مانده و پیش بینی برای قهرمانی پرسپولیس کار سختی است، اما تیم  پرسپولیس از قدرت بیشتری نسبت به تیم سپاهان برخوردار است.