غذای خانگی سه سار چیتگر

طریقه چیدمان و پذیرایی برای شام و بطور ایستاده-چیدمان و پذیرایی-چیدمان میز شام-اسرار خانه داری

طریقه چیدمان و پذیرایی برای شام و بطور ایستاده

طریقه چیدمان و پذیرایی برای شام و بطور ایستاده

27 آبان 1397

پذیرایی برای شام:

روی میز را باید با سفره کتان سفید کاملا تمیز پوشاند. روی سفره را با انواع گلهای طبیعی و شمعدان های پایه کوتاه می توان تزئین کرد کارد و چنگال و لیوان ها را به این ترتیب باید قرار داد. کارد گوشت در طرف راست بشقاب بعد قاشق و چنگال را در طرف چپ بشقاب قرار می گیرد. کارد و چنگال قاشق دسر خوری را باید جلوی بشقاب گذاشت و بعد لیوانها بالای بشقاب قرار می گیرد، دستمال سفره هم سمت چپ بشقابها قرار داده می شود. غذاها هم طوری چیده شوند که برداشتن آنها برای میهمان ها آسان باشد. بعد از غذا باید سرویس قهوه خوری و یا چای آورده شود، اگر کسی خواست غذاها را تعارف کند باید از سمت چپ میهمان ها غذا را نگاه دارد و دست را هم در سطح میز پائین آورد. اگر غذایی مورد توجه میهمان ها بود، می توان دوباره آن را بگردانید تا میهمان ها استفاده بکنند.

چیدمان میز شام

پذیرایی بطور ایستاده:

در موقع شام یا ناهار اگر خواستیم بطور ایستاده پذیرائی کنیم، بشقابها و لیوان ها و کارد و چنگال را در دو طرف سر میز قرار می دهیم و غذاها را روی میز قرار می دهیم. میهمان ها غذای خود را برمی دارند و کنار می روند می توانیم اگر میز جا نداشت نوشابه و آب را در میز دیگری کنار اتاق قرار می دهیم.

پذیرایی بصورت ایستاده

دوستان عزیز سایت ژولی پولی امیدواریم مقاله پذیرایی در وعده شام و به طور ایستاده مورد پسند شما قرار گرفته باشد، منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.