غذای خانگی سه سار چیتگر

طرز تهیه کیک میوه و رزماری - ژولی پولی

طرز تهیه کیک میوه و رزماری

طرز تهیه کیک میوه و رزماری

7 دی 1397

مواد لازم جهت تهیه کیک میوه و رزماری:

  1. توت فرنگی ۱ بسته کوچک
  2. پرتقال ۲ عدد
  3. تخم مرغ ۳ عدد
  4. شکر ۱۵۰ گرم
  5. رزماری ۱ قاشق غذاخوری
  6. آرد گندم ۳۴۰ گرم
  7. روغن ۳۰۰ میلی لیتر
  8. وانیل ۱ قاشق مرباخوری
کیک میوه و رزماری

طرز تهیه کیک میوه و رزماری:

روغن و شکر از همه ی مواد سخت تر ترکیب می شوند به همین دلیل اول روغن و شکر را در میکسر می ریزیم تا کاملا حل شوند. سپس تخم مرغ و وانیل را به روغن و شکر اضافه می کنیم تا کاملا ترکیب شوند. آرد را در دو مرحله به مواد داخل میکسر اضافه می کنیم. رزماری (اکلیل کوهی در ایران) را می توانیم به صورت خشک شده یا تازه مصرف کنیم. رزماری خشک شده را در هاون می کوبیم تا عطر آن بیشتر شود. مواد داخل میکسر را به کاسه ای انتقال می دهیم. سر و ته پرتقال را جدا می کنیم از طرفین قسمت های پوست و سفیدی های پرتقال را جدا می کنیم و با چاقو فیله ی پرتقال را که جدا کرده ایم به صورت مربعی خرد می کنیم. توت فرنگی ها را هم خرد می کنیم. تکه های پرتقال و پرتقال و رزماری کوبیده شده را به خمیر اضافه می کنیم و بهم می زنیم. به کف قالب کیک با قلمو روغن می زنیم و خمیر را در قالب کیک می ریزیم. خمیر را در قالب پهن می کنیم مقداری از میوه های خرد شده را روی سطح خمیر می ریزیم و قالب کیک را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۴۰ دقیقه قرار می دهیم.

کیک میوه و رزماری به دلیل تکه های میوه که دارد سرشار از ویتامین C است و طعم خوشمزه ای دارد و به دلیل داشتن رزماری، عطرش تا مدتها در مشام شما باقی می ماند.

در فصل های مختلف سال می توانید از سایر میوه ها همچون آلبالو، سیب، هلو و … استفاده نمایید.

تیم ژولی پولی برای شما آرزوی لحظاتی سرشار از شادی و شیرینی دارد و امیدواریم کیک میوه و رزماری را در منزل تهیه نمایید و در مهمانی ها و جشن ها ی خود نوش جان کنید.