غذای خانگی سه سار چیتگر

طرز تهیه کباب حسینی - کباب حسینی - کباب - غذای اصلی - آشپزی - ژولی پولی - غذای گوشتی

طرز تهیه کباب حسینی

طرز تهیه کباب حسینی

27 شهریور 1397

درتاریخ ایران آمده است که سلحشوران و جنگاوران ایرانی، در نبرد ها به دلیل کمبود وسایل طبخ غذا از شمیشرهایشان به عنوان سیخ کباب استفاده کرده اند و این گونه بوده است که کباب برای اولین بار توسط ایرانیان به جهان معرفی شد.

سایت ژولی پولی امروز طرز تهیه یکی از خوش طعم ترین کباب های ایرانی به نام کباب حسینی را در اختیار شما بازدید کنند گان محترم قرار داده است، ما امیدواریم شما بازدید کننده ی محترم از طرز تهیه این کباب، کمال استفاده را ببرید.

مواد لازم کباب حسینی (برای ۶ نفر):

  1. گوشت راسته گوسفند یا گوساله یک کیلو و نیم
  2. دنبه ۲۵۰ گرم
  3. پیاز ریز سفید نیم کیلو
  4. فلفل سبز دلمه ای ۲۵۰ گرم
  5. گوجه فرنگی یک کیلو
  6. نمک به مقدار کافی

کباب حسینی

طرز تهیه کباب حسینی:

گوشت را از استخوان جدا می کنیم رگ و ریشه های آن را می گیریم و آن را به قطعات کوچک می بریم و ۵ تا ۶ ساعت گوشت ها را در روغن زیتون و پیاز رنده شده می خوابانیم تا گوشت نرم شود فلفل سبز را تکه تکه های درشت می بریم پیازها را هم پوست کنده و دنبه را هم قطعه های درشت خرد می کنیم. این کباب را باید با سیخ های کوچک درست کنیم و در هر سیخ یک تکه گوشت یک قطعه دنبه و یک پیاز و یک قطعه فلفل سبز به سیخ می کشیم. تمام کباب ها را به همین ترتیب به سیخ می کشیم و داخل یک ماهیتابه و یا قابلمه ای که گنجایش سیخها را داشته باشد یک ردیف گوجه فرنگی ورقه شده و یک ردیف پیاز حلقه شده می چینیم، سپس سه تا چهار عدد سیخ کباب آماده شده را روی آنها می گذاریم و روی سیخ کباب ها مجددا یک ردیف گوجه فرنگی و یک ردیف پیاز حلقه شده را روی آنها می گذاریم و روی سیخ کبابها مجددا یک ردیف گوجه فرنگی و یک ردیف پیاز حلقه شده می چینیم و سه تا چهار عدد سیخ کباب در کنار هم روی آنها می گذاریم به همین ترتیب ادامه می دهیم تا سیخ کباب ها و مخلوط گوجه و پیاز تمام شود بعد در قابلمه را می بندیم و با حرارت ملایم می گذاریم تا کباب ها پخته شود و آب گوجه فرنگی ها هم کشیده شود. چون موقع پختن گوجه فرنگی آب می اندازد اگر گوشت پخته نشد می توانیم یک قاشق سوپخوری رب گوجه فرنگی را با کمی نمک در نصف لیوان آب حل کرده و داخل ظرف بریزیم و بگذاریم آب آن کاملا کشیده شود و گوشت پخته شود کباب آماده شده را در دیس می چینیم و آن را با حلقه های لیموترش تزئین می کنیم.