غذای خانگی سه سار چیتگر

طرز تهیه پاناکوتای انار (دسری خوشمزه ویژه شب یلدا) - ژولی پولی

طرز تهیه پاناکوتای انار (دسری خوشمزه ویژه شب یلدا)

طرز تهیه پاناکوتای انار (دسری خوشمزه ویژه شب یلدا)

15 آذر 1397

پاناکوتا Panna cotta)) با معنای لغوی “خامه پخته شده”، یکی از دسرهای خوشمزه و پرطرفدار ایتالیایی است که طرفداران زیادی  در سراسر جهان دارد و مواد اصلی تشکیل دهنده آن خامه، شکر و ژلاتین است.

خانم های کدبانوی ایرانی تمام تلاششان را می کنند که در شب یلدا بهترین غذاها و دسرها را سرو کنند و به بهترین شکل ممکن از خانواده و میهمانان خود پذیرایی کنند.

پاناکوتای انار یکی از بهترین دسرهایی است که می تواند برای شب یلدا در نظر گرفته شود و با طعم و مزه ی بی نظیری که دارای محفل آریایی شما دوستان عزیز را گرم تر کند.

طرز تهیه پاناکوتا انار

مواد لازم جهت تهیه پاناکوتا انار:

  1. شیر نصف لیوان
  2. ژله انار یک بسته
  3. پودر ژلاتین یک قاشق غذاخوری
  4. شکر یا عسل ۲ قاشق غذاخوری
  5. انار یک عدد به صورت دانه شده
  6. خامه صبحانه یا خامه سفید یک پاکت
  7. آب جوش یک لیوان
  8. وانیل یک قاشق چایخوری

طرز تهیه پاناکوتا انار:

ابتدا یک انار را پوست می گیریم و دانه می کنیم و در لیوان هایی که در نظر گرفته ایم می ریزیم (فقط قسمت پایین لیوان یا گیلاس شیشه ای قرار بگیرد، برای مدل دادن می توانیم لیوان را به صورت کج قرار دهیم.)

بسته ی ژله را در یک لیوان آب جوش می ریزیم و بهم می زنیم تا کاملا حل شود، منتظر می مانیم تا خنک شود و بعد به صورت قاشق قاشق محلول مورد نظر را روی دانه های انار می ریزیم و لیوان ها را در یخچال به مدت یکساعت قرار می دهیم تا خودش را بگیرد.

ژلاتین را در شیری که روی بخار کتری قرار گرفته است می ریزیم تا کاملا حل شود.

خامه را با عسل یا شکر ترکیب می کنیم و روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم و ژلاتین حل شده در شیر را به ترکیب خامه و عسل اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا کاملا یکنواخت شود و از روی شعله برمی داریم.

منتظر می مانیم تا مواد بالا خنک شود و به دمای معمولی برسد، بدین منظور می توانیم ظرف حاوی مواد را در یک ظرف آب سرد قرار دهیم تا سریعتر خنک شود.

سپس لیوان های ژله را از یخچال خارج می کنیم و ترکیب خامه، عسل، ژلاتین و شیر را قاشق قاشق به آن اضافه می کنیم تا به قسمت بالای لیوان برسد و لیوان ها را مجددا حدود ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کاملا خودش را بگیرد.

پاناکوتا انار دسر ویژه شب یلدا

پاناکوتای انار ما آماده شده، شما دوستان عزیز می توانید لیوان ها را از یخچال خارج کنید و روی آن را با دانه های انار تزیین کنید.

تیم ژولی پولی امیدوار است دسر خوشمزه پاناکوتای انار را برای بلندترین شب سال (یلدا) تهیه کنید و از نوش جان کردن آن لذت ببرید.