غذای خانگی سه سار چیتگر

طرز تهیه مینی برگر مرغ - ژولی پولی

طرز تهیه مینی برگر مرغ

طرز تهیه مینی برگر مرغ

18 دی 1397

اگر شما کدبانوهای عزیز تمایل دارید غذاهای ساندویچی، فست فودی و البته سالم برای اعضای خانواده ی خود تهیه نمایید، امروز می خواهیم در بخش آشپزی سایت ژولی پولی شما را با طرز تهیه مینی برگر مرغ آشنا کنیم که غذایی بسیار مقوی و خوشمزه است. شما دوستان عزیز می توانید این غذا را تهیه نمایید و به عنوان پیش غذا و غذای اصلی در مهمانی های خود سرو نمایید. با ما همراه باشید…

مواد لازم جهت تهیه مینی برگر مرغ:

  1. سینه مرغ ۳۰۰ گرم
  2. گوجه فرنگی ۴ عدد
  3. تخم مرغ ۲ عدد
  4. نان ساندویچی ۲ عدد
  5. لیمو ترش ۱ عدد
  6. سیر ۲ حبه
  7. فندوق ۲۰ عدد
  8. سس باربیکو ۲ قاشق غذاخوری
  9. فلفل سبز (تند) ۲ عدد
  10. نان تست ۳ تکه
  11. فلفل دلمه ای قرمز ۱ عدد
  12. ریحان چند برگ
مینی برگر مرغ

طرز تهیه مینی برگر مرغ:

طرز تهیه برگر مرغ:

سینه مرغ را به قطعات کوچک برش می زنیم. فندوق، برگ های تازه ی ریحان، ۲ حبه سیر، آب لیمو ترش تازه و نمک و سه تکه نان تست را خرد کرده و به همراه مرغ های خرد شده در میکسر می ریزیم تا کاملا با هم چرخ شوند و موادی یکنواخت به دست بیاید. استفاده از ریحان و سیر و لیمو موجب طعم دار کردن مرغ می شود. به این طریق یک مایه عالی برای برگر مکزیکی تهیه می شود. حال تابه ای را روی اجاق گاز قرار می دهیم و در آن مقداری روغن می ریزیم. مواد برگر مرغ را به صورت کتلت یا کوکو در دست درست می کنیم و همه را تک تک در تابه قرار می دهیم تا هر دو سمت آن سرخ شود.

طرز تهیه سس چیلی:

سرهای گوجه فرنگی را جدا کرده، خرد می کنیم و با فلفل های سبز تند خرده شده، آب لیمو تازه، سس باربیکو (برای ایجاد عطر دودی) در میکسر می ریزیم تا با هم ترکیب و یکنواخت شوند.

فلفل دلمه ای قرمز را خرد می کنیم و با کمی روغن در تابه تفت می دهیم، سپس سس چیلی را از میکسر به تابه انتقال می دهیم و هم می زنیم تا یکنواخت شوند. درب تابه را می بندیم تا سس بجوشد بعد از چند دقیقه درب تابه را بر می داریم تا کمی غلیظ شود. سپس دو تخم مرغ را در کاسه ای می شکنیم و به سس اضافه می کنیم و تند تند بهم می زنیم تا یکنواخت شود و بجوشد تا سس به اندازه کافی غلیظ شود.

نان ساندویچی را به صورت حلقه های ضخیم برش می زنیم و در دیس قرار می دهیم. بر روی هر کدام از نان های برش زده مقداری سس چیلی می ریزیم سپس یک برگر روی آن قرار می دهیم و دوباره روی آن سس چیلی می ریزیم و در پایان با فلفل سبز حلقه شده مینی برگر مرغ را تزیین می کنیم.

** شما دوستان عزیز می توانید برگر تهیه شده را در نان همبرگر قرار دهید و با کاهو و خیارشور و گوجه فرنگی میل نمایید و از سس چیلی به عنوان چاشنی آن استفاده کنید.

منتظر نظرات شما دوستان عزیز در بخش آشپزی ژولی پولی هستیم…